annkan pysslar på

Alla inlägg under juli 2009

Av annkan - 8 juli 2009 17:12

Ute blåser det kallt- och jag stannar helst inne.

Dock har vi varit ute och fikat på cafe' idag- nån lyx får man väl lov att unna sig. ;-)


Här är mina senaste inköp i pysselväg .Stämplar från Whiff of Joy- heelt underbara om du frågar mig! Blommor från... Prima, kanske. Det finns fler som har dessa, så jag är inte säker på om just de här är därifrån.

Hmm, kom på att jag ju handlat lite mer nu i veckan, men det har jag inte fotat...än i alla fall.


Vad gör ni på semestern...? :-)

Av annkan - 7 juli 2009 23:07

Här, hos Lillblomman, firas att hon bloggat i 2 år- och hon firar med en härlig bloggcandy. Denna slutar söndag den 19 juli.


Kika in och var med vetja! Det är jag! :-)

Av annkan - 7 juli 2009 17:00

Idag visar jag ett par kort som har ett par år på nacken.

Kul att hitta dessa! :-)


Det ena till en barndomskompis, det andra till en 90-åring. Första gången jag gjort ett kort åt någon som får fylla så mycket. :-)

Av annkan - 7 juli 2009 12:47

Nu har de bloggcandy igen hos House of Inspiration.


Härliga papper från Basic Grey- Eva Collection - lottas ut- och stoppdatum för denna är nu på söndag 12 juli. 



Av annkan - 6 juli 2009 16:11

Regnet det bara faller ner....

Nåja, ska väl inte klaga då vi hittills haft den varmaste sommaren på mycket länge. Fast värmen får ju gärna komma tillbaks, tycker jag. ;-)


Då får man i alla fall pyssla med gott samvete- och DET gör jag gärna!

Har rensat och städat lite i pysselhörnan idag.

Det lär ju vara fint en stund åtminstone... :-D


Här är ytterligare ett tackkort till en lärare.

Som vanligt har jag "blurrat bort" namnet.





Av annkan - 5 juli 2009 23:23

Jahapp, då har vi firat Sockerbröllop då. :-D

Då har man alltså varit gifta i 6 år.

Och det har vi. Precis idag.

Visar ikväll ett par tackkort från förra månaden.

Dessa gjorde jag till ett par mentorer i skolan.

I mitten en närbild på första kortet. 


Av annkan - 4 juli 2009 23:31

Vet inte om det märks, men jag bytte just bakgrundsbild. Omväxling kan förnöja ibland. :-)


Lite rastlös och dåsig visar jag ett grattiskort.

I mitten ser du insidan och sist baksidan.



Av annkan - 4 juli 2009 15:47

Eftersom jag fick frågan hur jag gjort det "utpoppade" hjärtat på tack-kortet, ska jag försöka förklara.


Jag skar ut en mindre del av det mönstrade, än det gammelrosa.


Mått på det yttre papperet/cardstocken (gammelrosa): 21x 14 cm

Gör en vikningslinje 7 cm från vänster kant.


Mått på det inre papperet (mönstrat) : 20 x 13,5 cm.


Det mönstrade vek jag sen 6,5 cm från vänsterkanten. Ritade ett halvt hjärta på detta, med spetsen ungefär 1 cm från nederkanten.


Efter det skar jag en linje på hjärtats rundade delar (högst upp) och vek/bigade resten. Sen får man vika hjärtat på båda sidor av kortet så att hjärtat trycks lite framåt.

Sen är det bara att klistra på det mönstrade inuti det gammelrosa (i mitt fall).

Man måste vara noga så att vikningslinjerna sammanfaller.


Jag stansade ut blommor och blad med stansmaskin, samt dekorerade med lite utstansade hjärtan.


Grunden till det här är inte något jag kommit på själv ska jag tillägga.

Har hittat det i en kortmakeribok och jag föll för detta kortet direkt. :-)


Hoppas det blev en begriplig förklaring. Fråga gärna annars.


Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Ovido - Quiz & Flashcards