annkan pysslar på

Alla inlägg under juli 2011

Av annkan - 31 juli 2011 20:41

Hemma igen efter vår minisemester, som bl a innebar en tripp till Norge. Älskar detta vackra land och dess underbara vyer! ♥


Eftersom sommaren och semestern fortskrider, så har jag inte direkt nåt nytt att visa. (Jo, det finns nåt alster- och det ska jag nog snart kunna visa).

Men här kommer i alla fall ett kort från förra året.


Textstämpel från Inkido.


Som sagt- semester pågår här och vi njuter! Det är så skönt att ta allt i en lugn takt och bara njuta av att vara, tycker jag. Så, det fortsätter jag gärna med ett tag till, tack. :-D


Faktiskt så håller jag på med ett kort just nu- fast det lär inte vara klart än på ett par dagar åtminstone. Sen så ska det levereras också- och jag kan ju inte visa det förrän dess. Så det väntar jag nog med ett tag.


En trevlig kväll önskar jag dig som läser.



Av annkan - 25 juli 2011 19:31

Hittade ett kort från förra året som jag tror att jag inte har visat.

Därför kommer det här.

Mönstrat papper från Maja Design, från serien Crea Diem. Dessa ljuvliga papper kan du bl a hitta här.


Stämpeln med flickan kommer från Magnolia- och muren från Skogstokiga.



Insidan.

 Stämpeln med flickan i en kruka från Hänglar och Stänglar.


Till sist- baksidan.


Nu måste jag fortsätta packa, då vi tänker dra iväg på en liten minisemester hela familjen i morgon. Skönt ska det bli!


Tills vi hörs igen- ta hand om varandra. ♥

Av annkan - 24 juli 2011 16:04

 

Idag vill jag bara sända kärlek och omtanke till våra grannar i Norge som i helgen drabbats av denna outhärdliga sorg... ♥

Av annkan - 20 juli 2011 15:00

Hos goa Pojjo kan man nu hitta en sommartävling där man kan önska sig något scrapbookingrelaterat.

Inte illa, va!? :-D




AVSLUTAD!

 

Denna slutar 12 augusti 2011.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^






Här njuter vi vidare av semesterledighet- och försöker att fånga dagen så gott vi kan. Då solen behagar gå i moln passar det fint att smita in till datorn en stund, tycker jag.


Nu ska jag hänga tvätt ute- och hoppas på att solen letat sig fram igen.

Av annkan - 16 juli 2011 16:00

Ljuvliga sommar! Visst är det skönt när man får njuta av solen ett tag? Den har nämligen lyst lite med sin frånvaro ett tag, men har nu kommit tillbaks till oss. Åtminstone stundvis.  Känns inte helt fel att ha semester heller, kan jag säga. :-)


Här kommer det första bokkortet som jag gjort. (Tänker visa ett till sedan).

Det är så kul att göra, tycker jag (även om jag just denna första gång fick klura ett tag över vikningen).

Detta var ett beställningskort.

Bilderna är klickbara.


Man kanske kan ana vad jubilaren sysslar med?!? ;-)



För att markera "boksidorna" så har jag distressat dem.


Insidan...

  ... där jag till vänster gjorde en ficka, med plats för present. I rundeln till höger skrev jag namnen på avsändarna.


Några närbilder...

Mycket glitter på blommorna...



  ... och en del glitter på tårtan också. ;-)


Baksidan.

 

Och en sista bild.

 

Nu tror jag nog att grillen väntar på mig. Vi tänker nämligen grilla lite gott kött så här på lördagskvällen. Mums!

Av annkan - 15 juli 2011 13:31

Hejsan!


Nu känns det som att jag försvunnit lite igen.  Det har jag nu inte- har bara fått semester och njuter allt jag bara orkar. Försöker lapa lite sol- när den nu behagar visa sig. Inte så varmt just nu, men soligt i alla fall.


Här kommer ett kort som jag gjort i sommar.


Murstämpel från Skogstokiga. Flickan är en freedigi från Bodils Scrappeverden.



  Insidan- med en mus i tårta, som också är en freedigi- denna kommer från Sliekjestamps. Blomman har jag stansat ut och färglagt med Distress Ink.


Ett par närbilder...

   

Och så baksidan.

Mönstrat papper från Basic Grey- Capella- Pageantry. Det svarta bandet är självhäftande band- Lace Borders.


Lite suddig närbild på baksidan.

 

Prästkrage från PY Hobby. 



Ha en bra dag!   

Av annkan - 5 juli 2011 19:58

Idag visar jag en layout som jag fick som beställning (också den har jag gjort tidigare).

Man kan väl också se den som en liten tavla- eftersom det var det som beställarna ville ha. :-) Storleken är 12x12".


Detta var till en dam som fyllde 70.  Jag har blurrat namn och bilder


 

Och så lite detaljbilder.


    Blomranka från Prima.



   

Till sist- en helhetsbild igen.

 

Ha en fin kväll!

Av annkan - 4 juli 2011 17:58

Hej!


Tror bestämt att jag sa något om att uppdatera bloggen någon fler gång under helgen som gick. Av detta blev det inget.


Men nu så tänker jag i alla fall visa ett gammalt alster som jag hittade. Det blir ju lätt så när man går igenom datorn, att då dyker det plötsligt upp saker som man (jag) totalt glömt bort.


Här kommer alltså en Canvastavla som jag altrat för läängesen. ;-)

Bilder och namn är blurrade.


 

Först grundade jag tavlan med akrylfärg. Lät det torka- och sen var det bara att ha på bilder, band och passande dekos. Runt bokstaven "C" har jag lindat floss.  Gissa vilken sport mottagaren gillar att utöva? ;-)


Nu är det dags för middag här hos oss.

Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards