annkan pysslar på

Alla inlägg den 4 juli 2009

Av annkan - 4 juli 2009 23:31

Vet inte om det märks, men jag bytte just bakgrundsbild. Omväxling kan förnöja ibland. :-)


Lite rastlös och dåsig visar jag ett grattiskort.

I mitten ser du insidan och sist baksidan.



Av annkan - 4 juli 2009 15:47

Eftersom jag fick frågan hur jag gjort det "utpoppade" hjärtat på tack-kortet, ska jag försöka förklara.


Jag skar ut en mindre del av det mönstrade, än det gammelrosa.


Mått på det yttre papperet/cardstocken (gammelrosa): 21x 14 cm

Gör en vikningslinje 7 cm från vänster kant.


Mått på det inre papperet (mönstrat) : 20 x 13,5 cm.


Det mönstrade vek jag sen 6,5 cm från vänsterkanten. Ritade ett halvt hjärta på detta, med spetsen ungefär 1 cm från nederkanten.


Efter det skar jag en linje på hjärtats rundade delar (högst upp) och vek/bigade resten. Sen får man vika hjärtat på båda sidor av kortet så att hjärtat trycks lite framåt.

Sen är det bara att klistra på det mönstrade inuti det gammelrosa (i mitt fall).

Man måste vara noga så att vikningslinjerna sammanfaller.


Jag stansade ut blommor och blad med stansmaskin, samt dekorerade med lite utstansade hjärtan.


Grunden till det här är inte något jag kommit på själv ska jag tillägga.

Har hittat det i en kortmakeribok och jag föll för detta kortet direkt. :-)


Hoppas det blev en begriplig förklaring. Fråga gärna annars.


Av annkan - 4 juli 2009 12:27

Hos Zanya, som firar 10 000 besökare, kan du vinna roligt pyssel.

Slutar 18 juli.



Av annkan - 4 juli 2009 11:54

Här kan du vinna ett fint namnsmycke från Syster Yster Landström.

Otroligt vackert, tycker jag.

Sen om man vinner kan man köpa till ytterligare en bricka för 75 kr.


Tävlingen avslutas 19 juli.

Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Ovido - Quiz & Flashcards