annkan pysslar på

Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Grymt impad- och ett bokkort

Av annkan - 13 september 2011 17:56

Alltså- jag är imponerad, på riktigt, över att det finns folk som faktiskt besökt min blogg! Detta trots att jag inte ens varit närvarande ett enda dugg den senaste tiden.

Jag har varit så förkyld och hängig- kombinerat med massa jobb, så jag har inte alls orkat med att blogga. Ej heller har jag varit och hälsat på hos dem jag egentligen brukar hälsa på dagligen.


Då och då har jag ändå tagit mig en titt hos en del- ibland ens utan att orka kommentera. Något som jag ändå brukar försöka göra för det mesta.


Nåväl. Nu tänkte jag bjuda på ett kort i alla fall. Detta är ett bokkort som jag gjorde i somras- där jag blev inspirerad av Lilla PysselInger. Det som jag inspirerades av var mest det att hon i sin present till mig lagt in en hel hög med kolor. Jag gjorde likadant- med Dumlekolor. Detta gav jag bort till några personer som hjälpte mig- hälsomässigt- i somras.


Mönstrade papper från Maja Design, samt tårtpapper. Stämpel "Tack"- minns ej tillverkare. Metalldekoration från PY Hobby.


Vackra pärlbrads och tjusiga blommor, som jag haft mist på.


Självhäftande band på kortets rygg.


 Turkost organzaband- här uppknutet.


Kortet öppnat. Till vänster en underbar tackstämpel. Hörn i metall från PY Hobby. Till höger har jag använt det fina självhäftande bandet.  



 

Närbild på vänstra insidan.


 Närbild på insidan till höger, med en ursöt fjäril längst upp i hörnet.


Baksidan, med en prästkrage från PY Hobby. Svart, självhäftande band.



Orkar ni ser fler bilder? ;-)

Här kommer några på lite närmare håll.



Här kan man se lite bättre att jag använt stickles lite här och var. Tårtpapperet är också mistat.        

Till sist en stående bild av kortet.

 


Tack för att du tittade in!


Ha en fin kväll. ♥

 
 
Anneli

Anneli

15 september 2011 17:24

hej! Man kan inte ligga på topp hela tiden och blogga. Ibland blir det en liten paus. Jag kommer alltid besöka dig , det är så roligt titat in här...

Vilken underbar bokbox du har gjort , gillar massor. Måset testa göra en sådan någon gång!!!

Kraaaaaaaaam Anneli

http://anneliscrapkort.blogspot.com

 
Lilla Pyssel Inger

Lilla Pyssel Inger

18 september 2011 11:58

Hej på dig kära vännen:)

Har tänkt på dig ska du veta och saknat dig och jag har som du haft en blogg paus.
Jag fick en rejäl förkylning med mycket värk i hela kroppen och feber som inte riktigt ville släppa tagit! När jag var okej till att påbörja mina behandlingar på Smärtis så blev jag helt ihjäl. Kan inte komma i håg när jag har varit så himla trött, slut och ork lös. Här även känt mig deppig och ledsen. Tyvärr så går livet upp och ned i bland och det är bara att ta det som det kommer och ta en dag i tagit sen så brukar det reda ut sig till slut !

Din bokbox är ljuvligt underbar den måste du vara riktigt nöjd med:) Å mottagaren måste ha blivit så GLAD:)

Tänker på dig och sänder dig en massa orka med och styrkes kramar till dig:)

Var rädd om dig min vän!!!

Massa med STORA och värma kramar från din lilla vän Inger ♥:)



http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Ellis

Ellis

20 september 2011 20:17

Hej!
Vilket tjusigt bokkort du har gjort! =) Inte svårt att bli inspirerad av Inger! =)
Ha en fin kväll!
Kram Elenor

http://ellispysselochdittadatt.blogspot.com

 
Gurkiss

Gurkiss

22 september 2011 13:57

Himla fint bokkort du gjort :)

Krya på dig gumman.

Kram Gurkiss

http://gurkiss.com/scrapbooking

 
Lilla Pyssel Inger

Lilla Pyssel Inger

23 september 2011 09:09

Hej på dig vännen:)

Det är bara lilla jag som tassar in och vill önska dig en jättetrevlig fredag och helg:)

Hoppas allt är bra med dig !

Ha det bäst och massor med kramar från din lilla vän Inger:)

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Ellis

Ellis

10 oktober 2011 11:43

Hej!
Ska ev uppåt i slutet av v.44, måste bara se så inget annat är inplanerat, en kompis fyller 50 i samma veva. Mailade dig tidigare, hoppas jag hade rätt mail!
Kram Elenor

http://ellispysselochdittadatt.blogspot.com

 
Ellis

Ellis

10 oktober 2011 21:56

Vad bra att det kom fram! =)
Kram Elenor

http://ellispysselochdittadatt.blogspot.com

 
Lilla Pyssel Inger

Lilla Pyssel Inger

14 oktober 2011 08:29

Hej på dig själv kära vännen:)
Blev jätteglad när jag såg att du hade tassat in hos mig och lämnat trevligt spår efter dig:)
Det har varit lite upp och ned för mig med sista tiden! Sover mycket dåligt och har haft mycket värk i nacken och ryggen. Tror att det är kylan och vädret som ställer till det mycket för mig!
Men jag tar en dag i tagit och sen så brukar det jo funka eller hur man tar sig framåt hela tiden!!!
Ha det jättebra och var rädd om dig !!!

Massor med STORA KRAMAR från din lilla vän Inger:)

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Tesa/Therese

Tesa/Therese

18 oktober 2011 18:58

Så söt! Tack för ditt besök:)
Ha det bäst!

Kram Tesa

http://www.tesatipsar.blogspot.com

 
pojjo

pojjo

23 oktober 2011 15:06

såå himla fint de blev :D du är verkligen duktig

http://pojjos.blogg.se

 
Lilla Pyssel Inger

Lilla Pyssel Inger

6 november 2011 15:06

Hej på dig vännen :)

Du är ALLTID så himla snäll TUSEN TACK för dina gulliga och trevlig rader hos mig blir så GLAD ska du veta:)
Som tur är så blev min vän som fick hatten och hattasken mycket glad:)

Vad kul om jag kan inspirera dig och göra din pyssel sugen:)
Vet själv hur det är med orken i bland !!!

Har haft för mig lite annat sista tiden och då orkar jag inte med bloggen och pyssel då får det helt enkelt vänta en liten stund !!!

Tack snälla för din omtanke jag har det bra är bara lite trött och seg då det har varit mycket senaste tiden men får jag ta igen mig lite så är jag nog snart på G igen ska du se !!!

Ha det bäst och var rädd om dig !!!

MASSOR MED STORA KRAMAR FRÅN DIN LILLA vän Inger <3

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Ellis

Ellis

7 november 2011 18:45

Hej!
Tack för en trevlig pratstund, var roligt att ses i helgen, vi får göra om det och pyssla nästa gång! =)
Kram Elenor

http://ellispysselochdittadatt.blogspot.com

 
Lilla Pyssel Inger

Lilla Pyssel Inger

15 november 2011 11:21

Ville titta in och säga att jag inte har glömt bort dig och vill lämna kvar en massa med STORA KRAMAR till dig:)

Ha det bäst och tänker på dig från din lilla vän Inger:)

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Lilla Pyssel Inger

Lilla Pyssel Inger

24 november 2011 12:52

Hej på dig kära vännen:)

Blev så GLAD när jag såg att du hade hälsat på hos mig och lämnat så himla trevliga rader efter dig:) Blev jätteglad och det uppskattas mycket:)

Självklart så har jag inte glömt bort dig!!!
Men det går i vågor för oss alla här i livet, i bland så hinner vi inte, orkar inte och har inte lusten eller möjligheten att blogga och blogga runt och det är helt okej!!!

Du ska absolut tänka på dig själv och göra det som är bäst för dig!!!

Jag har det bra tack snälla och hoppas att du också har det. Men jag hinner inte och orkar inte heller med allt som jag önskar och vill göra men då får man helt enkelt priotera och det försöker jag göra så gott det går!!!

Ha det bäst min vän och var rädd om dig MASSOR MASSOR med STORA VARMA KRAMAR TILL DIG <3

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Lilla Pyssel Inger

Lilla Pyssel Inger

22 januari 2012 20:44

Hej på dig kära vännen:)

Tusen tack för dina rader som du lämnat kvar hos mig för ett tag sen:)

Har haft en lång paus nu. Det blev så mycket med Jul och Nyår och alla mina måsten så fick det inte att gå i hop så orken fanns inte kvar till bloggen tyvärr :(

Är jätteglad att du fick Julkortet och att du gillade det :)
Du ska absolut inte har något dåligt samvete för att du inte har sent något till mig !!! Du var väl värd Julkortet och det blev gjort med glädje och blev du glad så är jag glad :)

Önskar dig och dina ett Jättebra och trevligt år 2012 Gott Nytt År min vän och hoppas vi hörs av:)

Hoppas också att du har det bra och mår bra:)

Massor med STORA VARMA KRAMAR från din lilla vän Inger:)

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Lilla Pyssel Inger

Lilla Pyssel Inger

29 januari 2012 06:24

Hej och trevlig söndag på dig vännen:)

Det blir så i bland att bloggen får vänta med uppdatering och pyssel och det måste vara helt okej !!!
Om man inte orkar, har tid eller lust så har man inte det och det får komma när det kommer min vän!!!

Jag finns här och jag väntar tills du får orken och lusten tillbaka och du ska se att någon dag så kommer det infinna sig jag lovar dig för du har det i dig:)

Tack snälla för dina mycket trevliga ord om Kistan du är ALLTID så himla SNÄLL,GOD och GULLIG vännen:)

Hoppas att du får en helt underbar söndag och vecka som kommer och att du är rädd om dig själv !!!

Massor med kramar från din lilla vän Inger <3 <3 <3

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Lilla Pyssel Inger

Lilla Pyssel Inger

9 februari 2012 11:37

Du är jo så himla GOD min vän:)
STORT TACK för dina rader om mina barnvagnar så himla gulligt och snällt av dig och jag uppskattar det mycket ska du veta:)

Tack snälla min vän jag har det gott och hoppas att du har det gott också :)

Var rädd om dig och ha det bäst :)

MASSOR MED STORA KRAMAR från din lilla vän Inger <3 <3 <3

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Lilla Pyssel Inger

Lilla Pyssel Inger

25 februari 2012 10:40

Hej på dig vännen:)

Nu var det verkligen allt för länge sedan jag hörde av mig så ville titta in och hoppas att du har det bra och mår bra!!!
Tänker på dig !!!

Ha en underbar lördag och helg:)

Massor med STORA VARMA KRAMAR från din lilla vän Inger <3 <3 <3

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Lilla Pyssel Inger

Lilla Pyssel Inger

27 februari 2012 06:28

Hej igen på dig vännen och god morgon på dig:)

Måste jo titta in hos dig lite då och då så att du vet att jag tänker på dig eller hur:)
Vad trevligt att du gillade min vita flätade korg:) Håller på med två nya i andra färger så himla trevliga presenter att ge bort:)

Blir jätteglad om du blir sugen på att börja blogga igen så trevligt:) Men man ska ALLTID tänka på sig själv och göra det som man har ork, lust och möjlighet med:)

Ha det bäst och var rädd om dig !!!

Önskar dig en underbar måndag och vecka som kommer :)

Massor med STORA KRAMAR från din lilla vän Inger:)

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Anneli

Anneli

6 april 2012 09:09

Underbart bokkort med så fina detaljer
Önskar dig en GLAD PÅSK
Kram Anneli

http://anneliscrapkort.blogspot.com

 
Lisbet

Lisbet

13 maj 2012 13:07

De är så fina dessa gömmor.

http://blogg.vk.se/halsozam/2012/05/12/hottat-upp-

 
Gurkiss

Gurkiss

19 juni 2012 16:27

UJ det var länge sedan du bloggade...

Hur är allt med dig?
Hoppas att det är fint.

Kram Gurkiss

http://gurkiss.com/scrapbooking

annkan

19 juni 2012 18:07

Hej!

Ja, jag veeet....det är evigheter sen!
Det är så mycket annat och jag hinner/orkar inte riktigt med bloggen, tyvärr.
Men snart hoppas jag att jag ska kunna visa en del alster, som trots allt blivit skapade.

Kram tillbaks!

 
Anneli

Anneli

21 juni 2012 21:47

Jättefint.
Önskar dig en riktigt trevlig midsommarhelg.
Kraaaaaaaaaaaam Anneli

http://anneliscrapkort.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

15 november 2012 17:29

Wow vilket snyggt bokkort!! Jag gillar det verkligen!! Jättefina detaljer. Kram Anneli

http://anneliscrapkort.blogspot.se

 
Anneli

Anneli

22 december 2012 14:50

Önskar dig en God Jul o Gott Nytt scrapår!!!!
Ha en skön julhelg!!!!
Kram Anneli

http://anneliscrapkort.blogspot.se

 
anneli

anneli

18 september 2013 17:45

Vore roligt om du ville var med i julkortstävlingen jag har min blogg, välkommen till min blogg läsa mer om den …Kram Anneli

http://anneliscrapkort.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annkan - 20 augusti 2011 17:43

Hej!   Nu blev det ett sånt där hopp i bloggandet igen... Helt oplanerat, men ibland tar andra saker tag i en- som tar tid och energi- och som måste få gå före.   Semestern är nu slut sen en vecka tillbaks- och rutinerna börjar ta form. Jag ä...

Av annkan - 5 augusti 2011 01:00


Jag kommer inte alltid ihåg att visa när jag vunnit eller shoppat saker, innan jag börjar använda dem... Men det här hade jag faktiskt (också) fotat. Vann i en blogcandy hos Mima's Scrapbooking i våras. Och se bara vilken fin vinst det var!    ...

Av annkan - 2 augusti 2011 23:42

Just ja... Måste få visa vad jag shoppade i Norge! Det var så kul att gå in i en pysselbutik i ett annat land. :-)     Först en träkista som jag tänkte altra.....   ..... och inuti den fanns en mindre kista. Kanske inte så mycket att se...

Av annkan - 31 juli 2011 20:41


Hemma igen efter vår minisemester, som bl a innebar en tripp till Norge. Älskar detta vackra land och dess underbara vyer! ♥   Eftersom sommaren och semestern fortskrider, så har jag inte direkt nåt nytt att visa. (Jo, det finns nåt alster...

Av annkan - 25 juli 2011 19:31

Hittade ett kort från förra året som jag tror att jag inte har visat. Därför kommer det här. Mönstrat papper från Maja Design, från serien Crea Diem. Dessa ljuvliga papper kan du bl a hitta här.   Stämpeln med flickan kommer från Magnolia- o...

Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011
>>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards