annkan pysslar på

Alla inlägg under november 2009

Av annkan - 30 november 2009 12:38

Ett julkort till från 2008.

Tycker den här snögubben är så söt.  


Papperet med granar på är vellum. Har satt lite Twinklings på granen för att förstärka det gröna och få det att se lite glittrigt ut.


 




Baksidan.

 


Av annkan - 29 november 2009 23:15

Här är ytterligare några av mina tändsticksaskar från 2008.



Stor ask- inslagen i cellofanpåse


  Små tändsticksaskar



Stora tändsticksaskar



  Mellanstora askar- med extra långa tändstickor



Så var första advent till ända- och det har blivit dags för mig att få min skönhetssömn.


Av annkan - 29 november 2009 23:03

I bloggen Lillemors Magnolior kan man nu vara med i en trevlig jul-blogcandy där nedanstående lottas ut.


 


Mycket fint var det här.


DENNA CANDY ÄR AVSLUTAD!


Slutar 1 december.

Av annkan - 29 november 2009 17:10

Hos Scrapkatten finns nu en julutlottning, med nya underbara papper (Gammeldags Jul) från Maja Design. Jag har inte införskaffat dessa- de var nämligen slut där jag hade tänkt köpa dem- men vill SÅ gärna ha dem i min ägo!


 

DENNA CANDY ÄR AVSLUTAD!



Tävlingen slutar 2 december.


Första ljuset är tänt- och jag vill önska er alla en fin fortsättning på första advent!


Av annkan - 28 november 2009 23:58

Nu ser jag ju att jag missat en del trevliga utlottningar i veckan.


Fann en rolig blogcandy hos Änglahus, som slutar 29 nov, d v s i morgon på första advent.


Där kan man vinna från tre olika kategorier; julpynt, pysselkit och fattigmanssilver.

Välj om du vill tävla i någon av dem, eller kanske alla tre.




Självklart så skulle jag helst vinna det som finns här på bilden, nämligen pysselkitet- men alla saker är fina, så jag tar chansen på allt.


 


DENNA CANDY ÄR AVSLUTAD!


Av annkan - 28 november 2009 23:12

Oj, nu blev det så där långt emellan igen. Bloggandet alltså.


Nu kan man väl i och för sig säga att jag ändå haft lite "skyll", då jag liksom varit "förhindrad" att sitta vid datorn*.



I måndags innan jag skulle fara på jobbet, så tänkte jag skotta lite snö innan.

Det tog en ände med förskräckelse, kan man väl säga. Eller, så farligt var det väl inte. Men tillräckligt för att jag var tvungen att sjukskriva mig åtminstone.

Jag trampade nämligen snett där i snön- och stukade mig ordentligt. Det blev sjukan, röntgen... och så småningom en bandagerad fot. Nåja, foten var inte av åtminstone- och det var ju huvudsaken.

Men jisses, så ont det gjorde!   (Och nu fick jag se att man fått tillgång till en väldans massa fler olika smileys här ).

Det blev liksom en stjärnsmäll- och jag fick krypa fram en bit för att över huvud taget ta  mig in i huset igen. Det var mycket nära att jag svimmade och jag blev liggande en bra stund på golvet. Tur att jag just den dagen råkade ha ett par ungdomar hemma, som hämtade vatten och hjälpte mig upp sedan. 


Nåja, några dagar senare är jag fit for fight igen- även om foten är både svullen och blå ännu. (Faktiskt första dagen idag som jag ser att både svullnaden och blånaden minskar).


Dottern har varit hemma i veckan, tack och lov, så hon har fått bistå med både matinköp och annat. Hon har med andra ord servat mamsen en masse. "Kan du göra det? Kan du hämta den" och "Snääälla- kan du fixa"? Så har jag låtit rätt mycket.



Nu är jag ensam hemma igen, då maken jobbar och båda ungdomarna spenderar helgen med sina respektive. Så jag stryker julgardiner, plockar fram adventsstakar och stjärnor, samt städar i maklig takt.


Vad gör ni i helgen..?


Här några tändsticksaskar som jag gjorde förra julen.


 

     

Jodå, jag har ett par stycken på G även denna jul- har bara inte fotat dem än.






* Förhindrandet av datortid beror helt enkelt på att jag har datorn stående på källarplan- och bara med viss svårighet tagit mig nerför trappan.


Av annkan - 22 november 2009 20:17

Helgerna far förbi i en rasande fart, tycker jag. Det gör ju i och för sig veckorna också. Det är alltså första advent om bara en vecka! (Var faktiskt tvungen att dubbelkolla, trots att jag ju vetat om detta).

Helt otroligt så tiden springer. Ålderstecken månne...? Flört



Nåja, här är det full aktivitet (i den mån jag orkar) vid pysselbordet. Det skapas både födelsedagskort och julkort (förstås).

I sinom tid kommer jag nog att visa de julkort jag hittills skapat. De jag hunnit med är bara inte riktigt färdigställda än. Jag har en förmåga att starta upp ett par stycken, innan jag gjort det första klart. Skrattande


Här kommer ännu ett julkort från 2008.







Av annkan - 21 november 2009 14:17

Japp, i bloggen Vera med flera kan du nu hitta en mysig blogcandy.


 


Slutar 22 november.


DENNA CANDY ÄR AVSLUTAD!


Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards