annkan pysslar på

Alla inlägg under februari 2010

Av annkan - 28 februari 2010 12:37

Prima förbereder en stor överraskning- och man blir ju inte bara lite nyfiken på vad det kan vara! 



 


Under tiden så har de en trevlig utlottning.

Om du vill ha chansen att vinna ett pysselpaket, så har du fram till ikväll på dig.




Av annkan - 28 februari 2010 12:09

Hej på er- om det nu fortfarande finns nån som läser min blogg.   


Inte blir det  tätt mellan bloggningarna numera. Det har sina skäl det också.


Tänkte jag skulle visa en ask som jag gjort med hjälp av min Ultimate Pro.


 



Och en stående bild.

 

Nu hade jag tänkt sätta mig ner och pyssla lite. Det har blivit alldeles för lite av den varan senaste tiden.

Så härligt när det nästan kliar i fingrarna av pyssellust.


Ha en bra söndag.

Av annkan - 14 februari 2010 16:39

Just det- har fått en fin Award från snälla Lena.


Så här ser den ut.


 


Tack snälla Lena!


Med utmärkelsen följer att jag ska:


* kopiera awarden till min blogg

* länka till personen som gett mig awarden

* berätta sju intressanta fakta om mig själv

* välj sju andra bloggar att ge awarden till

* länka till deras bloggar

* lämna en kommentar i deras blogg med information om att du

   gett dem en award.





Hm, sju intressanta fakta då.  Vet inte om det är så intressant, men ändå:


- Jag löser Melodikrysset varje lördag.

- Började med Scrapbooking långt innan jag visste att fenomenet/begreppet fanns. Tyckte om att klippa och klistra med bilder och foton redan som ganska liten. Gjorde väl inte så mycket kort på den tiden, dock.

- Är inte så storväxt av mig. Nåt som väl egentligen aldrig stört mig, mer än att man måste ha en pall eller stol för att nå saker.

- Kan dansa gammeldans. Nåt jag lärde mig som liten, då jag brukade följa med mina föräldrar på kurs i detsamma. Tänk vad man minns sånt man lärt sig som ung.   

- Tycker om att skriva och att få brev. Alltså då menar jag den gamla varianten med penna och papper. SÅ mycket roligare att få sån post i brevlådan än räkningar och reklam. För att inte tala om handgjorda kort.  

- Har två katter, varav den ena snart är 14 år. Det har passerat några katter i vår familj genom åren.

- Tycker om språk. Ordvitsar, rebusar, korsord och liknande gillar jag mycket.


Det var det.

Så ska jag ju nominera ytterligare sju stycken som får den fina awarden.

Då har jag valt:


Kamilla.  En tjej som gör superfina kort/Layouter- och ofta visar dem i pedagogiska tutorials.


Karin- Essmo. Som är en flitig bloggare och gör så himla fina kort, ofta med härliga blomkreationer på.


Helene- webmosterhelene. En mycket inspirerande person, som bjuder på både vackra bilder och allehanda andra alster.


Lilla PysselInger. Här har du en person som gör de mest ljuvliga askar, väskor, lådor, mm. Underbart!


Eva- eviebee. Ytterligare en kreavtiv bloggare och inspiratör som alltid bjuder på helt fantastiska alster!


Maya- som också hon bloggar flitigt och frikostigt delar med sig av sina sköna alster. En sann inspiratör!


Och till sist, ännu en duktig norska- gulliga Vibeke som dagligen, tror jag, bjuder oss andra på de mest fantastiska kreationer.


Det var mina sju nominerade. Som vanligt finns det hur många till som helst- men dessa är några av dem som jag oftast besöker.

Lena- som jag fick awarden av- hör också till den skaran.





























Av annkan - 13 februari 2010 19:13

Dags för ett litet inlägg igen. Är faktiskt lite förvånad över hur fort tiden går- eller det känns ju såklart bara så- och ändå så är det februari.

De första månaderna på året brukar ju kunna kännas lite sega sådär.


Nu svischar det bara till, så har halva månaden gått. Längtar mycket efter våren nu.   




Här är en skylt som jag gjorde på beställning för ett tag sen.


Utstansat med bokstäverna Totally Tall.




Och en närbild.

  Har stämplat små bin nedtill vid blomman.



Trevlig kväll.   

Av annkan - 8 februari 2010 22:56

God kväll.


Egentligen så är jag alldeles för trött för att blogga.

Efter en händelserik helg, tillsammans med många pysslare, så borde jag alltså sova vid denna tiden på dygnet.  


Men- bara för att visa att jag fortfarande lever- här kommer en bild på ett kort som jag gjorde för närmare ett år sedan, tror jag.

Det var på en kurs- och vi fick bl a göra ett kort i en form som jag aldrig tidigare använt mig av.

Tycker det blev så läckert med bakgrunden, som vi skapade med hjälp av distresser, Perfect Pearls och embossingfön.

Ovanpå detta stämplades fjärilen och den vackra texten.


 

Annars så har jag fått trevlig post idag. Mer om detta senare.



Av annkan - 1 februari 2010 18:12

Och hur ska man kunna motstå den här då..?   



Inne hos Svensk Scrapbooking har man nu, som en hyllning till scrapbooking, en Blogcandy XL. Vilka priser!


 


Slutar som synes den 14 februari. På Alla Hjärtans Dag alltså.


Du kan också gå in via denna länk: www.svenskscrapbooking.se


Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards