annkan pysslar på

Alla inlägg under maj 2010

Av annkan - 30 maj 2010 21:58

Ännu en härlig blogcandy hos Skogstokiga kan man hitta nu.

Allt det här kan man vinna.


 


Slutar 8 juni.

Av annkan - 30 maj 2010 19:02

Även med ett barn som är utfluget och ett annat borta på festligheter kan man bli firad på Mors Dag. :-)

Vaknade nämligen av att maken kom med kaffe och kaka på sängen- och när jag gått upp stod ett paket på bordet.


Dessutom så har han minsann både putsat fönster utvändigt, handlat, klippt gräset och fixat middag. Så idag har jag inte behövt göra många knop.


Och jo, barnen har ringt och sagt Grattis till mamsen med. ♥


Ett kort som kan passa på Mors Dag.


 

Baksidan.

 




Av annkan - 23 maj 2010 17:17

Idag är det Pingstdagen.

Pingst är hänryckningens tid brukar man ju säga. Denna helg brukar många passa på att gifta sig.

Jag känner inte en enda som ska gifta sig denna pingst. Hade ju varit kul om så vore. Bröllop är alltid mysiga.


I alla fall så visar jag idag ett Bröllopskort som går i blå färger.

 


Jag har använt papper från Theresa/Pysselgumman-från nya serien Romanza. Dessutom tyll i blå färg (under Bröllopstexten) och en egengjord blomranka. Har även använt stickles.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Idag hade jag tänkt tvätta fönster. Men av nån anledning har jag skjutit upp det, så nej... de får vänta lite till. ;-)


Vad gör ni på Pingstdagen?

Av annkan - 23 maj 2010 16:29

Fann ännu en blogcandy där det är lite kort om tid kvar. Men bara måste prova!


Kolla bara vad Jacque lottar ut:


 

Och du- ta gärna en titt på allt fint hon skapar!



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Denna candy är avslutad!

Av annkan - 22 maj 2010 23:38

Nu ramlade jag över en till blogcandy. Och här gäller det att hänga med i svängarna!

För den slutar ju alldeles om en stund såg jag- AniLis blogcandy.


 

Allt det här kan man vinna.




xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Denna candy är avslutad!




Av annkan - 22 maj 2010 15:10

Hej på er!


Hoppas alla har en fin pingst.    


Tänkte berätta att hos Maja pågår en blogcandy där man kan vinna dessa fina blommor.


 


Slutar i morgon, 23 maj.



XXXXXXXXXXXXXXXXX


Denna candy är avslutad!

Av annkan - 15 maj 2010 17:04

Härliga lördag! Och äntligen har vi fått lite sommarvärme.     

Det tycker jag om.    


Har jobbat idag. Och handlat lite. Sedan har jag suttit ute en stund och även pysslat på med diverse "måsten" här hemma- som tvätt och liknande.


Det är väl inte riktigt "säsong" för det, men jag tänker ändå visa ett ljuskort som jag gjort tidigare i vår.


 

Fyra värmeljus "inbakade"i kortet. Tag att skriva en hälsning på.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Nu snart dags för en välgörande promenad.

Trevlig kväll.


Av annkan - 13 maj 2010 22:24

Nu blir jag nästan lite förvånad själv över min förmåga att komma ihåg bloggen.


Tänkte jag skulle visa en blomranka som jag gjorde för nån månad sen. De är hur kul som helst att göra! Satt några kvällar på raken... och kunde bara inte sluta. Så det blev några stycken. Det här är nog en av de första jag gjorde.

 

Läckert att pimpa med lite stickles.


Inte svårt alls att göra dessa. Allt du behöver är lite ståltråd och  blombindartejp. Ja, och så rätt många blommor förstås. Gärna lite blad/löv också. Samt förstås något att fästa allt med. Glue Dots fungerar alldeles utmärkt. Löven kan vara antingen med eller utan stjälk. Fast jag föredrar det förstnämnda. Sen är det ju en smaksak om man vill ha på stickles/glitterlim.

Själv  tycker jag att stickles passar på de flesta projekt för närvarande.    Med andra ord så är det förmodligen den produkt som går hårdast åt hos mig just nu. 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Ikväll har jag mest suttit och färglagt stämpelmotiv.  Och samtidigt kollat på tv. Snart läggdags här. Ska upp tidigt och jobba i morgon. Jobb på lördag också- och SEN tar jag helg "på riktigt".   

Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards