annkan pysslar på

Alla inlägg under augusti 2009

Av annkan - 31 augusti 2009 17:41

Här, hos Bitte71- som firar ett år som bloggare- kan du vara med och vinna fina pysselsaker.

Men skynda på om du vill vara med, för jag såg just att tävlingen slutar vid midnatt.



Av annkan - 31 augusti 2009 11:36

... och det går SÅ fort! Eller, vad säger ni? Är det bara jag som tycker att det är fredag- och tjoff, så är det måndag igen...?!?

Nåja, har hunnit med en hel del i helgen ändå, så jag ska inte klaga.

 Ev kommer det nån bild från delar av helgaktiviteterna senare.


Så var det alltså måndag igen- och sista dagen i augusti. September för mig ÄR verkligen höst. Fast nu har det utlovats fint väder i just september- och då känns det ju helt okej. :-)


Börjar jobba lite senare så jag passar på att få undan lite grejer här hemma. 

 

Tyvärr så krånglar vår tvättmaskin nu, så ev får vi köpa en ny. Det har jag verkligen inte lust med! Men vad gör man, liksom? En sån hushållsmaskin kan man ju inte precis vara utan. Den går fortfarande, men den låter som ett helt tröskverk- och då och då så struntar den mer eller mindre i att centrifugera. Vilket då innebär att jag får vrida ur det sista sköljvattnet alldeles med egen handkraft. Och det känns väl... sådär. ;-)


Naturligtvis måste vi införskaffa en ny om den inte går att laga. Får se om vi har sån tur att garantin gäller. (Om det inte ligger nånting där inne som ramlat ur våra kläder eller så). Har bara inte lyckats hitta garantisedeln än.

Fast- i vanlig ordning så är det väl nån månad sen garantin gick ut.

Nu låter jag gnällig- jag vet... Men det är bara en tvättmaskin.

Det är en värdslig sak. Som Karlsson på taket sa.


Här ett kort som har ca 1 1/2 år på nacken.

Blir mycket gammal skåpmat, men jag kan inte riktigt visa de nyare än.

Men om några dagar så... :-)

 

Ha en bra fortsättning på måndagen!




Av annkan - 28 augusti 2009 21:36

Kraschlandade i tv-fåtöljen ikväll, tillsammans med hemkomna maken.

Två filmer har vi sett på raken.

(Det där blev ju nästan poesi. Eller inte. ;-))

Orkar inte göra nåt mer, så det får nog bli en tidig kväll.


Här ett kort från början av året. Har doodlat loss lite, så det blev ett rätt lekfullt kort. Trollsländan, som skimrar lite, är en brad. 


Godnatt!

Av annkan - 27 augusti 2009 23:34

Nu har jag suttit och betalat räkningar hela/halva kvällen- och jag är så trött så ögonen går i kors.


Då är det faktiskt dags att lägga sig i mjuka, sköna sängen och njuta av en bra bok. Ja, så får det bli.


Så ses vi möjligen i morgon, när jag- och kanske ni- fått helg. :-)


Sweet dreams.



Av annkan - 26 augusti 2009 12:51

För att fira hennes flytt till Dubai och över 5000 besökare, så kan man hos Fluttabyz vinna ett helt set med dessa ljuvliga Gorjuss Girls.


Skynda dig in och tävla om du vill ha chansen på dessa. Denna blogcandy är öppen till 1 sept.

 

De här har jag suktat över ett tag nu, men äger ingen.. Så det vore skoj att få vinna. :-)



Av annkan - 26 augusti 2009 09:56

Scrappehuset firar man ettårsdagen med pompa och ståt.

Gå in och fira med dem, så kan du vinna fina priser.

Men gör det senast 10 september.



Av annkan - 24 augusti 2009 22:42

De här burkarna som innehållit Bodybutter är helt suveräna att ha till förvaring av pappersblommor.


Ja, nu ryms ju inte allihopa- hinner inte alls med att använda burkarna i den takt som blommorna införskaffas. ;-)

 Men jag gillar dem- och så doftar det så gott av jordgubb när jag öppnar locken. 


Kämpar för fullt med att tömma nästa burk... ;-)



Av annkan - 24 augusti 2009 22:03

Kommit hem. Ätit sent. Läst lite post (med betoning på lite).

Telefonpratat med familjemedlemmarna.

Kraschat framför tv'n. Vill så hjärtans gärna pyssla. Men... jag orkar inte.

Tar nya tag i morgon. Tror jag. ;-)


Tänkte jag skulle fortsätta på den inslagna vägen och visa lite fler av mina äldre kort. Då jag ändå håller på liksom.

Det är ju som kul att se vad man gjort. Kommer inte riktigt ihåg det alla gånger. Därför är jag glad för de gångerna då jag faktiskt kommit ihåg att fota eller scanna in det jag gjort. (D v s det händer att jag glömmer det).


Här är ännu ett kort från 2005. Tror minsann att "någon" av er känner igen detta. ;-)




Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards