annkan pysslar på

Alla inlägg under november 2010

Av annkan - 30 november 2010 22:18

Nu har jag väl varit vaken alldeles för länge. Inte klar med kvällens bestyr än på ett tag, så det lär bli sent igen.


Kan tänka mig att de flesta kortmakare sitter och skapar sina julkort för fullt nu. Det borde jag också göra, med tanke på att jag inte alls är klar.

Fast nej, har inte riktigt orken just nu. En annan kväll får det bli.


Häromveckan fyllde en vän år- och då fick hon detta kortet.

 

Har satt 3D-lack på detaljer på tårtan, som t ex jordgubbarna och ljusen.


  Söta Magnolia-stämplar, stans från Martha Stewart, samt Washitejp.


 

Baksida med blomma och självhäftande bård.


Tack för titten. :-)


Av annkan - 29 november 2010 20:34

Hej där!

Tröttare än på länge snubblar jag in till min dator. Var på vippen att somna framför tv'n, så jag kände mig tvungen att gå upp från soffan. Kan väl inte gå och lägga mig kl 20 heller... Eller, kan man det?  


Ikväll visar jag julkort nummer två i ordningen. Det är kanske inte i rätt ordning som jag visar dem precis, men ändå.    


 

Gillar just nu röd-vit-rutiga band på mina julkort. Papper från Basic Grey- Eskimo Kisses, samt ljusgrön Cardstock.


Här kommer insidan.....

  .....med plats för mycket text. Det ska nog in nån typ av jultext på vänster sida.


Baksidan- med utstansad blomma från det mönstrade papperet.


Visst är det konstigt, att hur mycket stämplar man än har- så vill man alltid ha flera?!? Jag har verkligen fler än jag hinner använda, men hittar hela tiden nya som bara är så fina och som man bara "måste ha"...

I-landsproblem, jag vet. Fast ett gott betyg till alla stämpelmakare är det ju.


Nej, det får nog bli en hyfsat tidig kväll i alla fall...

Vi ses! 

Av annkan - 28 november 2010 21:35

Första advent är här- och med den många julbestyr. Jag har i alla fall ägnat stora delar av helgen åt att städa och pynta huset.

Nu är även julgardinerna på plats- och det ser mysigt och juligt ut. :-)

Sen brukar resten komma på plats lite eftersom.


Innan läggdags tänkte jag bjuda på årets första julkort. Ett enkelt sådant, med väldigt lite dekorationer.


  Papperet Holly Jolly, i serien Festive, kommer från KI Memories.


Insidan, med en dekorativ julblomma.

  Alla papper från KI Memories- med chalkade kanter.


Baksidan. 

 



Mera julkort kommer, var så säker. ;-)


I morgon ska jag upp tidigt, så nu måste jag snart sova. Ska bara sätta mig en liiiten stund vid pysselbordet först.



Av annkan - 27 november 2010 12:02

Dags att ta fram adventsstakar och -stjärnor, eftersom första advent stundar i morgon. Ser att det är många som tjuvstartat och gjort det redan under veckan. Fast inte jag. Det hade jag i och för sig kunnat göra, men inte orkar jag sånt när jag kommer hem från jobbet heller. Så det får bli en helgsyssla. Kommer ju ändå att tjuvstarta lite om jag tänder dem idag. :-)




Här kommer ett grattiskort med en fin stämpel från Magnolia.

 

Pärlor gjorda med hjälp av Pearlmaker. Stans från Martha Stewart.


Insidan, där jag använt två sorters Washitejp.


 

Och så baksidan- med ännu mera Washitejp.

 


Jag är med i en kitklubb- hos goa vännen Lilo, som äger Mollys Scrapbooking. Där kan man hitta mycket skoj!

Bl a just Washitejp- där det nu finns sådan med julmotiv på. Hur fina som helst!

Annars hittar man just nu decemberkitet, extrakit och en hel del annat pysselskoj där.


Dags att fortsätta med adventsförberedelserna!


Av annkan - 21 november 2010 23:28

Precis innan läggdags fann jag en blogcandy hos Paper, Ink, Color!

Tycker så mycket om denna fina stämpel.

 


Slutar i morgon, måndag 22/11.

Av annkan - 21 november 2010 19:34

Söndag kväll- och julkortsverkstan är i full gång.

Pausar bara lite från pysselbordet och visar ett kort som inte är ett julkort.

Ibland vill man bara visa sin uppskattning för någon- och då kan ett sånt här kort kanske göra mottagaren glad.   


  Papper från MME- Bella Bella (prickigt), samt Basic Grey- Max&Whiskers (cirkeln). Tårtpapper under detta. Stämpel från Whiff of Joy. Det textade till höger är Washitejp.



Här kommer insidan- med stämplar från bl a  Magnolia och  Inkido (fjäril).

  Till höger mönstrat papper från Inkido- det heter "ljusblå ros".


Och så baksidan.

  Det prickiga papperet från MME får vara med även här. Övrigt- blomma med en brad i mitten.


Så- nu ska jag fortsätta med julkortsskapandet.

Trevlig kväll.

Av annkan - 18 november 2010 19:06

Nu har jag äntligen tagit mig tid att scanna in mina senaste alster- nåja, nästan alla åtminstone.

Därför tänkte jag bjuda på ett grattiskort idag.


Kortet ser lite bubbligt ut för att det ligger i scannern.


Insidan.

 

Och baksidan- med en stämpel från Magnolia.

 

Har här använt en stans från Martha Stewart- och en ny favorit; Washitejp.

Så enkel och så dekorativ att använda!


En trevlig kväll och helg önskar jag just dig som läser.   


Av annkan - 18 november 2010 18:47

Hos duktiga Kamilla kan man nu hitta en helt underbar blogcandy!

Spana bara in väskan som hon gjort!! Den som vinner får den och en massa hemligt scrapgodis inuti.   


  Denna slutar 20 november.

Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards