annkan pysslar på

Alla inlägg under december 2009

Av annkan - 31 december 2009 16:15

Nu vill jag önska er ett gott slut- och ett riktigt Gott Nytt År!  





Här kommer de sista julkorten.



Blev inspirerad av rara Lena, som gjort kort med en riktig polkagrisstång. Kom på att jag ju faktiskt också köpt såna i år- men glömt att använda dem. Därför fick några av mina vänner sådana på sina julkort.



Baksida med recept.

 



Nästa kort.

 

Ett till.

 

Insida- uppvikt en gång.

 

Insida- helt uppvikt.

 

Baksida.

 


Och det sista.

 


Så- dags att börja förbereda nyårsmaten.


GOTT NYTT ÅR!


Av annkan - 30 december 2009 19:38

 


Hos Scraphörnan kan du nu vara med och vinna ett papperskit.


Låter som en trevlig nyårspresent, tycker jag.   


Blogcandyn slutar i morgon, på nyårsafton.

Av annkan - 29 december 2009 11:30

Brr, nu har vi kallt.  

Då är det gott att vara inomhus.

Igår var det mer lagom. Då blev det promenad och så snöskottande- SÅ uppiggande och gott med frisk luft och lite fysisk aktivitet.  


Trodde nog att jag visat alla inscannade julkort. Det hade jag inte. Så nu kommer först dessa- och sen kanske några som jag har i datorn.

Orkar du inte titta- bara blunda.     



Första kortet- med sött ATC-kort.

 

Insida- med ännu ett charmigt ATC-kort.

 


Och så baksidan.

 


Nästa kort.

Blommorna blir ibland lite tillplattade i scannern.  



Och ett kort som andas mycket vinter, tycker jag.

Embossad text.



Sista kortet.

 

Insidan.

 



Och baksidan.

 


Av annkan - 26 december 2009 23:09

Ja, det känns ju som att- om man nu ska visa alla julkort som gjorts i år- kanske det är kul att ha visat detta innan det nya året börjar.   

Så här kommer ett gäng till.



 

Insida- med smarrigt recept.

Det röda mönstrade är baksidan av framsidans mönsterpapper.



Baksida.

 

Vet inte om det bara är hos mig som denna ser konstig ut..? Klicka på bilden så ser du den i sin helhet.



Och nästa kort.

 

Insida- uppvikt en gång.


Och insidan helt uppvikt.

 


Ett julkort med en gammeltomte-stämpel, som köptes nu i december.

 

Insida.


Och så baksidan.

 



Sen finns det bara några julkort kvar. De finns inuti kameran än, så de får vänta nån dag.





Av annkan - 26 december 2009 12:54

Ja, vi tar väl några julkort till som jag skickat iväg denna jul.


Det första med en tomte som jag satt ihop i 3D.

 

Har använt min Ultimate Pro för att skapa lite roliga former på detta.



Insidan.


Tycker mycket om julsången som jag använt som vers.




Nummer två- i rött och silver.

 



Insidan.

  Baksidan.


 


  



Kort nummer tre, med en stämpel från Badanka. Kika gärna in hos henne - hon heter egentligen Åsa -om ni vill få inspiration. Den finns där- lovar!


 

Insidan.

Här har jag använt en stämpel från hÄnglar & stÄnglar.



Och baksidan.


  Även här en hÄngelstämpel.




Ett kort med söta änglar, i bruna och blå toner.

Bården gjord med hjälp av Martha Stewarts bårdpunch Doily Lace.




Ett till kort, som också det delvis går i blått.

 

Insida.

Har embossat den fina julstämpeln i kopparfärg.



Och baksida.

 


Här kommer kort nummer sex, med en söt ängel.

Har använt mig av Pearl Maker för att skapa pärlor nedtill. Även här har min Ultimate Pro fått jobba lite.




Insidan med recept på julgodis.

 


Och baksidan.

 


Det var det hela. Har nog några till att visa, men tar dem vid ett senare tillfälle.


Vad gör alla så här på annandagen..? Själv njuter jag mest av att umgås med familjen, samt kikar på tv då och då. Och jo, hinner allt sitta vid pysselbordet mellan varven med. Inte så långa stunder dock, då jag prioriterar att umgås. (Och att äta, hihi).


God fortsättning!


Av annkan - 25 december 2009 15:21

Hej på er- och god fortsättning på julen 2009.

Hoppas alla fått äta gott och njuta av trevligt sällskap och ledighet.


Känner ju redan att julmaten gör mig trött och slö. Så egentligen borde man väl gå ut på en långpromenad.

Nu kommer mera gäster ikväll, så det får nog bli en annan dag.

Idag har jag mest suttit i bilen, med sonen som övningskört. Trevligt, men vääldigt mycket snö!


Här kommer några till av årets skickade julkort. En del visar jag bara framsidan på.


 

Baksida.

  Stämpel från Magnolia.


  Ännu fler stämplar från Magnolia.



  Stämpeln "Tjej fångar snöflingor"från Skogstokiga. Visst är den fin..? :-)

Har byggt på med egenstansade snöflingor.





Insida.

  Egen handstil, samt textstämpel.


Baksida.

 


Sitter och lyssnar på E.M.D's julskiva som jag fick av dotter och måg i julklapp.

Mysigt. Snart dags att förbereda dagens julbord.


Av annkan - 24 december 2009 10:56

Vill önska er alla en riktigt GOD JUL!   


Några av årets skickade julkort.

Bilderna är klickbara.



 


 


Insidan.

  Baksidan.

 



 


Insidan.


 


Baksidan.


 


Av annkan - 23 december 2009 20:32

Hur har ni det så här dan före dan?

Hoppas att alla slutat stressa.  Gör inte det- för det blir jul ändå.   

Hm, look who's talking, säger jag.

Nåja, jag har ju haft tid att sätta mig här, så då har jag det väl inte alltför jäktigt. Eller...? Beror på hur man prioriterar, haha. Sysslor finns det gott om. Men skinkan är klar, köttbullarna rullade och golvet är skurat. Återstår egentligen bara lite kakbak, samt mjukbrödsdito. Får nog tas itu med i morgon, känner jag.


Hör hur ungdomarna slamrar i köket med sitt pepparkaksbak. Det är nog första året sedan de föddes, höll jag på säga, som jag inte deltagit i dessa aktiviteter. Men bakas pepparkakor ska det göras- för det är tradition. Spelar inte (längre) så stor roll vad Mamman tycker.  



Nu höll jag ju på att missa något ytterst viktigt här.

Ni har väl inte missat att Anneli har blogcandy på en sån här underbar tavla igen..?

Den tänker jag i alla fall vara med och ta chansen på.  Så får ni göra som ni vill.     


Se här så fin den är!

 

Helt underbar, eller hur? Vilken konstnär Anneli är!!!


DENNA CANDY ÄR AVSLUTAD!




Slutar i morgon, på julafton.



Nu ska jag snart gå och lyssna på lokalradions rimsmedja.

Även det en given tradition i det här hemmet. Då slår jag in julklappar, dricker glögg och skrattar åt alla roliga rim som de hittar på. Kan även hända att jag knåpar ihop ett och annat rim själv. Om andan faller på.

Det här är en mycket trevlig tradition- som varmt rekommenderas.


Kram på er.


Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards