annkan pysslar på

Alla inlägg under oktober 2010

Av annkan - 31 oktober 2010 16:44

Swoosh, så gick en vecka. Och swiish så gick helgen- ännu fortare.

Om jag fick önska, så skulle tiden inte gå så där fort. Det är nästan läskigt.   


På tal om läskigt- i år har vi inte fått besök av några firare som velat leka bus-eller-godis. Har du?

Åh, jag minns när barnen var små- då brukade vi klä ut oss och träffas med andra småbarnsföräldrar. Vi gjorde pumpatårta och spökbakelser och hade det så trevligt.   

Man kan väl tycka vad man vill om den där traditionen från väst- men åtminstone så ger det en anledning till lite fest och umgänge.



Nu till något viktigare. Såg att Mollys Scrapbooking har en blogcandy som slutar idag. Kika in där, vetja- och låt dig inspireras!


  Se vilka söta pins man kan vinna!




De har urfina månadskit, som jag är med i- och som är SÅ roliga att få hem i brevlådan.   




Av annkan - 25 oktober 2010 17:24

Så var veckan igång igen och efter en god middag, tillagad av sonen, så njuter jag av en stund framför datorn.


Fann en skoj blogcandy till- denna gång hos Scrap with Stacy, där man kan vinna mycket mumsigt a'la Tim Holtz.   


   

Slutar 31 oktober.

Av annkan - 24 oktober 2010 11:02

Ja, ok- har ju faktiskt scannat in ett av höstens tillverkade kort.

Det är ett tack-kort till en speciell person- och det råkade bli i höstens tecken, eftersom årstiden var just det.


  Papper från Maja Design.; Skogspromenad- När löven faller. Tycker mycket om dessa. Finns bla hos Altheas Mix. Finns även andra höstpapper där i samma serie.


Här kommer insidan- uppvikt en gång.

  Till vänster en filtbård med hjärtan.


Insidan helt uppvikt.

 

Tycker mycket om att blinga mina blommor med stickles.


Och så baksidan.

På baksidan av ängelcharmsen står det "Made for an angel".



Ja, det var det hela.

Nu tänker jag gå och fixa mig lite brunch.

Önskar dig en trevlig söndag.

Av annkan - 23 oktober 2010 23:45

God kväll.

Eller god natt ska man väl kanske säga, då klockan faktiskt är runt midnatt.


Den här kvällen skulle jag tillbringa vid pysselbordet, hade jag tänkt. Men det närmaste jag kom var att färglägga lite uppstämplade motiv framför tv'n.

I morgon- då ska jag försöka ta mig i kragen och unna mig en lång pysselstund. Det har faktiskt blivit lite kort senaste tiden- men de flesta har jag inte scannat in än. Snart ska jag visa vad jag gjort hittills i höst.



Fann en trevlig blogcandy hos Louises scrapperie.


Se bara här vad man kan vinna!


 

Slutar 24 oktober.



Nu är det god natt på riktigt.  

Av annkan - 14 oktober 2010 20:19

Egentligen hade ju jag tänkt att bänka mig vid andra avsnittet av Robinson. Av nån outgrundlig anledning så fastnade jag framför datorn i stället. Känns det igen?  


Nåja, jag ska sätta mig vid tv'n strax. Tänkte bara visa ett kort med en dansande Willow från Whiff of Joy.


  Har gjort rundlar med hjälp av stans. Pärlorna får man lätt till med en Pearl Maker. Svart-vitt mönsterpapper från Kaiser.


Insidan.

Mera rundlar inuti kortet. De till höger passar fint att skriva lite text på.


Närbild.

  Blingade skor, m.m Mönstrat papper från MME- Wild Asparagus.


En till närbild.

 


Och så baksidan av kortet.

  ... som blev en enkel kvist.


Nu ska jag se om det är reklam, eller om Robinson startat om efter densamma.

Trevlig kväll!

Av annkan - 13 oktober 2010 23:22

Här har det varit rena rama sjukstugan i flera dagar. Börjar piggna på mig lite i alla fall, så jag tänkte prova att börja jobba lite.


Nu tycker jag verkligen att du ska, om du inte tidigare gjort det, gå in i bloggen hos Vilda Stamps. Där kan man hitta massa trevlig inspiration! Och i den relativt nyöppnade butiken finns många fina stämplar att välja bland.



 



Just idag firas att de haft 20 000 besökare, så det vill de fira med en utlottning.

Av annkan - 5 oktober 2010 22:13

  Jag är med och tävlar om en valfri jacka från Elvine. Var med och tävla hos Adara du också!

Av annkan - 5 oktober 2010 22:06

Tröttare än tröttast ramlar jag in här- fast jag förmodligen redan borde ligga i sängen. Nåja, tänker inte låta det ta allt för lång tid ikväll- har jag lovat mig själv.


Återigen så har bloggen Paper,Ink,Color en blogcandy som heter duga!


 


Den här gången har man på sig till 31/10.


Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards