annkan pysslar på

Alla inlägg under januari 2011

Av annkan - 31 januari 2011 17:20

Ja, jag säger då det. Det tog sin lilla tid- men nu så blev det äntligen sista dagen på denna låånga månad. Om januari tycker jag inte särskilt mycket.  ;-)


Helgen som nyss var, kom och passerade väldigt snabbt tycker jag. Och så blev det måndag- och man vet ju hur det är; veckorna tenderar gå rätt snabbt de också.

Nu har jag verkligen tänkt försöka ta mig i kragen och få lite gjort på pysselfronten i veckan. Ett antal födelsedagar stundar, så om inte annat bör jag börja med kort till dessa.


Här fann jag en mycket spännande giveaway i bloggen Ritas Kosekrok.

Såg att den slutar redan idag, så det gäller att snabba på.

 

Kika gärna in i hennes blogg- och se så mycket fint hon skapar!

Av annkan - 30 januari 2011 19:15

Fortfarande inget att visa, även om jag faktiskt har mer eller mindre klara alster. Dock inget som är inscannat eller fotat- men det kommer snart, hoppas jag.


Hos Papperssvalan har man en blogcandy som slutar i morgon, måndag.

 

Verkar vara mycket fint i denna.

Så jag gör som vanligt- nämligen tar en lott (eller faktiskt t o m två) och håller tummarna hårt. :-)


Trevlig kväll!

Av annkan - 29 januari 2011 16:06

Här fann jag en mycket trevlig blogcandy hos superduktiga Ingvild Bolme- en riktig kändis inom scrapvärlden, som fått många av sina alster publicerade.


Wow, säger jag om detta godis! (Och "några" till, såklart. ;-))


 

Denna slutar 31 jan. '11


Önskar dig som läser en fin fortsättning på helgen.

Av annkan - 22 januari 2011 23:18

Jisses- nu har det plötsligt gått en massa dagar sen jag uppdaterade här inne. Det beror förstås huvudsakligen på att jag inte direkt har så mycket nytt att visa. Håller på med några projekt- men det går långsamt, eftersom jag inte orkar/hinner pyssla varje dag tyvärr.


Dock inspirationssurfar jag runt hos mååånga favoriter så ofta jag hinner. Så även ikväll. Det var då jag ramlade över en hemlig blogcandy hos Papper & Sånt.


 


Spännande, spännande... :-)

Denna slutar i morgon, 23 januari.





Av annkan - 11 januari 2011 18:36

Ja, nu har vardagen med jobb börjat igen- och lite mör känner jag mig allt efter ett par dagar. Men det är nog bara för att jag under min ledighet hunnit vända en aning på dygnet...och ja, varit ledig, helt enkelt. ;-)

Det där brukar ju ge med sig rätt snabbt, så snart ska jag nog vara igång på riktigt igen.



Ikväll visar jag ett kort, med en mini-hängel och charmig text.

 

Som gräs har jag använt mig av Washitejp. Rev lite i det, så det skulle få nån sorts gräsliknande struktur. Stämpelmotiven är färglagda med ProMarkers och akvarellpennor.

Övrigt material- smårutigt band, blommor, blad och stickles, samt Pearl Makers.



Insidan- med mönsterpapper från My Mind's Eye- BellaBella- French Flea Market- FulFilled Paper.

  Övrigt- textstämpel på en tygblomma. Washitejp med text på, Fluid Chalk, samt pärlhalvor. (Här kan man också se att jag fäst bandet, förutom med lim, även med häftapparat).


Och så baksidan.

 

Har använt mig av samma mönsterpapper som på insidan, ett par blommor och en brad. Övrigt- vit penna, samt chalks.


Har fått lite rolig post idag- bl a det superfina januarikitet från Mollys Scrapbooking. Så nu är jag faktiskt ganska pysselsugen!

Av annkan - 8 januari 2011 19:50

Det här vill jag inte heller missa. Hos Pysselbus firas att bloggen fyller 1 år och där kan man vinna allt detta fina!


Vinnare dras 19 januari.

Av annkan - 8 januari 2011 19:33

Lördag kväll- och dagen idag har för mig inneburit mest tvätt och städning. Så spännande har jag det, haha. Fast nu orkar jag inte göra ett enda dugg mer, så nu väntar lite tv-tittande och..om jag orkar ska jag pyssla en stund.


Såg just att duktiga Anneli har en blogcandy där man kan vinna denna söta ask med kors.


 

Slutar 16 januari.

Av annkan - 4 januari 2011 22:40

Min semester fortsätter- och denna dag har inneburit shopping till nyrenoverade badrummet, samt påhälsning hos goda vänner.


Ikväll visar jag ett kort med en vintagebild på en dam.

 

Det helrosa papperet är från Making Memories/ Varnished Houndstooth Rouge Paperie

Ett riktigt läckert, glansigt papper (även om det glansiga inte riktigt syns här). Det andra papperet heter Rosa Prick och kommer från Inkido.

Övrigt- brads i brun manchester, glitterlim, samt bårdstans.


Insidan.

Söt stämpel från Rachelle Anne Miller. Textstämpel "Du får mej att le"- vet ej varifrån den kommer. Väv bakom de utstansade cirklarna.



Baksidan.....

..... där jag använt bårdstans igen, samt lite blommor, brads och glitter.


Har shoppat en hel del pysselsaker den senaste tiden- fast jag egentligen borde införa köpstopp på mig själv. Jag har konstaterat att då måste jag helt enkelt låta bli att gå in på alla sidor där man hittar hur mycket fina nyheter som helst!


I morgon borde i alla fall månadens kit komma från Mollys- och DET ser jag fram emot massor!


Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards