annkan pysslar på

Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Long time- no see...

Av annkan - 28 november 2009 23:12

Oj, nu blev det så där långt emellan igen. Bloggandet alltså.


Nu kan man väl i och för sig säga att jag ändå haft lite "skyll", då jag liksom varit "förhindrad" att sitta vid datorn*.



I måndags innan jag skulle fara på jobbet, så tänkte jag skotta lite snö innan.

Det tog en ände med förskräckelse, kan man väl säga. Eller, så farligt var det väl inte. Men tillräckligt för att jag var tvungen att sjukskriva mig åtminstone.

Jag trampade nämligen snett där i snön- och stukade mig ordentligt. Det blev sjukan, röntgen... och så småningom en bandagerad fot. Nåja, foten var inte av åtminstone- och det var ju huvudsaken.

Men jisses, så ont det gjorde!   (Och nu fick jag se att man fått tillgång till en väldans massa fler olika smileys här ).

Det blev liksom en stjärnsmäll- och jag fick krypa fram en bit för att över huvud taget ta  mig in i huset igen. Det var mycket nära att jag svimmade och jag blev liggande en bra stund på golvet. Tur att jag just den dagen råkade ha ett par ungdomar hemma, som hämtade vatten och hjälpte mig upp sedan. 


Nåja, några dagar senare är jag fit for fight igen- även om foten är både svullen och blå ännu. (Faktiskt första dagen idag som jag ser att både svullnaden och blånaden minskar).


Dottern har varit hemma i veckan, tack och lov, så hon har fått bistå med både matinköp och annat. Hon har med andra ord servat mamsen en masse. "Kan du göra det? Kan du hämta den" och "Snääälla- kan du fixa"? Så har jag låtit rätt mycket.



Nu är jag ensam hemma igen, då maken jobbar och båda ungdomarna spenderar helgen med sina respektive. Så jag stryker julgardiner, plockar fram adventsstakar och stjärnor, samt städar i maklig takt.


Vad gör ni i helgen..?


Här några tändsticksaskar som jag gjorde förra julen.


 

     

Jodå, jag har ett par stycken på G även denna jul- har bara inte fotat dem än.






* Förhindrandet av datortid beror helt enkelt på att jag har datorn stående på källarplan- och bara med viss svårighet tagit mig nerför trappan.


 
 
Vibeke

Vibeke

29 november 2009 08:58

Hei igjen:)

Beklager at det er så lenge mellom hver gang jeg blogger, men det er lite med tid hos meg om dagen.
Masse flott du har i bloggen din nå. Jeg likte utrolig godt disse fyrstikkeskene dine:)

Håper du får en flott søndag :)

http://vibekescrapperogskryter.blogspot.com

 
Emilie/Wildärtan

Emilie/Wildärtan

29 november 2009 10:25

Ja, men jag hörde ju om din stukning!! Vad skönt att den håller på att gå över, är för eländigt när man inte kan ta sig dit man vill.

Ha en underbar adventssöndag!

http://wilderth.blogspot.com

 
Morgana

Morgana

3 december 2009 21:20

Nämen ajajajaj stackars dig!!!
Skönt att du kunde få så go hjälp då :-)

Och jaaa, du gör så fina tändsticksaskar!!!
Den jag fick har jag inte ens velat röra - den är bara till lyst och prydnad hihi. :-)

Kram!!

http://queenofnight.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annkan - 13 september 2011 17:56

Alltså- jag är imponerad, på riktigt, över att det finns folk som faktiskt besökt min blogg! Detta trots att jag inte ens varit närvarande ett enda dugg den senaste tiden. Jag har varit så förkyld och hängig- kombinerat med massa jobb, så jag har i...

Av annkan - 20 augusti 2011 17:43

Hej!   Nu blev det ett sånt där hopp i bloggandet igen... Helt oplanerat, men ibland tar andra saker tag i en- som tar tid och energi- och som måste få gå före.   Semestern är nu slut sen en vecka tillbaks- och rutinerna börjar ta form. Jag ä...

Av annkan - 5 augusti 2011 01:00


Jag kommer inte alltid ihåg att visa när jag vunnit eller shoppat saker, innan jag börjar använda dem... Men det här hade jag faktiskt (också) fotat. Vann i en blogcandy hos Mima's Scrapbooking i våras. Och se bara vilken fin vinst det var!    ...

Av annkan - 2 augusti 2011 23:42

Just ja... Måste få visa vad jag shoppade i Norge! Det var så kul att gå in i en pysselbutik i ett annat land. :-)     Först en träkista som jag tänkte altra.....   ..... och inuti den fanns en mindre kista. Kanske inte så mycket att se...

Av annkan - 31 juli 2011 20:41


Hemma igen efter vår minisemester, som bl a innebar en tripp till Norge. Älskar detta vackra land och dess underbara vyer! ♥   Eftersom sommaren och semestern fortskrider, så har jag inte direkt nåt nytt att visa. (Jo, det finns nåt alster...

Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards