annkan pysslar på

Alla inlägg den 30 april 2011

Av annkan - 30 april 2011 12:28

Det är Valborgsmässoafton, har jag hört. Alltså, egentligen bryr jag mig inte så mycket om den här dagen. Vi har inte direkt haft nån större tradition av att elda eller fira den här dagen.

Jo, när barnen var små var vi såklart ute och kollade på den stora som anordnas för allmänheten. Men de växer ju, de små liven- så numera föredrar de att fira den med jämnåriga. Jag kan själv nöja mig med att möjligen kolla in en brasa på tv'n.    


Det hör till saken att den här dagen för tio år sedan så gick en mycket god vän till oss bort- så egentligen var det nog då som jag "började sluta" med att fira.


Fast man försitter ju inte gärna en chans att få äta något gott, så nån slags god middag ska vi nog åstadkomma, jag och gubben.


Har nog glömt att visa detta hörnbokmärke som jag gav bort tillsammans med ett kort för ett tag sen.


 

Här kan du se en finfin film om hur Dawn gör ett hörnbokmärke.


Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Ovido - Quiz & Flashcards