annkan pysslar på

Alla inlägg under januari 2011

Av annkan - 2 januari 2011 17:22

Här kommer ett grattiskort som jag gav till en vän förra månaden.

 

Höger sida stansad med bårdstans från Martha Stewart.


Stansade ut blommor i samma papper som jag använt på framsidan. Körsbärsstämpel från Magnolia.


Baksidan.

 


Här has det fortfarande ledigt. Så skönt!

Jag har börjat röja upp i pysselrummet efter julkortstillverkningens framfart. Så nu hittar jag mina saker igen! ;-) Sen har jag börjat altra lite chokladaskar som blivit kvar efter julen. Dessa passar bra som förvaring till diverse- som pappersblommor, t ex.

Av annkan - 1 januari 2011 18:31

Hej på er- och god fortsättning på det nya året!

Nu tar det allt ett tag innan man lärt sig att vi skriver 2011.


På årets första dag tänkte jag visa ett kort till en vän.

Först var tanken att det skulle bli ett kort till en man- därav pappersvalet. Och så satte jag dit en stämpel med en tjej med blommor- så jag vet inte om det blev så värst "manligt" ändå, haha. Kalla det gärna för tankevurpa.    

Man kan säkert ge det till vem som helst som man betraktar som sin vän.



Så här blev det i alla fall.

Det rutiga/bruna papperet är från MME/Wild Asparagus och heter Birthday Boy. Det blommiga kommer också från MME- serien är Bella Bella och papperet kallas French Flea Market

Stämpel från Magnolia - och den har jag färglagt med ProMarkers. Övrigt- ljusbrunt band.



Insidan- där själva titeln på kortet visar sig.

Pelikanstämpel från Magnolia. Under den en stor blomma. Textstämpel till höger från Stämpelkällan. Samma papper som på framsidan.

Utstansad blomma med blombrad i mitten. Övrigt- stickles/glitterlim, samt vit penna.



Och så kan jag som vanligt inte låta bli att visa baksidan också.   

 

Här finns den stora blomman från insidan i en lite mer synlig variant. Över den ett par mindre blommor med en blingsten i mitten. Det bruna bandet från framsidan, utstansad cirkel- och en hel del stickles.


Tack för titten!


Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Ovido - Quiz & Flashcards