annkan pysslar på

Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Altrad låda till en konfirmand

Av annkan - 18 juni 2011 22:43

Hej på er.

Nu har det gått lite tid igen, men plötsligt- när man minst anar det- så dyker jag upp. ;-)


Tänkte visa en altrad låda/kista som jag gjorde till en konfirmand förra året. (Denna har visats tidigare- så det kan hända att du känner igen den).


Klicka på bilderna om du vill se dem i större format.


Mönstrat papper från Basic Grey- Cappella- Pageantry


Baksidan...

...med dekorativt svart, självhäftande band runt om.



Handtaget gjorde jag av kraftig Cardstock.


Lådan öppen- med plats för present.



Närbild på bibelblad och blingade blommor.


   

Och en sista bild på lådan framifrån.

 

Det här är en färdigköpt kista, men BellaMio har gjort en mall till en liknande -och den kan du hitta här.


Ha en fin fortsättning på helgen!

 
 
onkis

onkis

19 juni 2011 07:43

Vilken vacker låda,och vilket minne att ha kvar från sin konfirmation!!
Ha en bra dag!

http://www.onkis.webblogg.se

 
essmo

essmo

19 juni 2011 08:26

Vilken underbar kista du har gjort! läckert med bokpappret under blommorna -jättesnyggt!
Jodå, nu är vi hemma igen tillbaka till vardagen =) å visst är det mer bloggrundor än barrundor här med ;) Hoppas du får en härlig söndag, massa kramar Karin

http://essmos.blogspot.com

 
Eva J

Eva J

19 juni 2011 17:14

Kanonfin kista och så fina detaljer, ett fint minne att ha kvar från sin konfirmation.
Önskar dig en skön söndagkväll
kram

http://www.eviebee.wordpress.com

 
Gurkiss

Gurkiss

21 juni 2011 20:27

Himla läckert :)
Super verkligen....

Ha de gott.
Kram Gurkiss

http://gurkiss.com/scrapbooking

 
Anneli

Anneli

22 juni 2011 09:06

Vilka underbar kista,du har och dekorerat så ljuvligt.KANON SNYGG!!!!!!
Kraaaaaaaam Anneli

http://anneliscrapkort.blogspot.com

 
pojjo

pojjo

22 juni 2011 11:46

WOW såååå himla läcker... *dregglar*
älskar vintage känslan du har fått till.. du vet ja och vintage *ler*

http://pojjos.blogg.se

 
ztina

ztina

22 juni 2011 16:57

Superduper fin låda!!!! ska försöka knåpa ihop något till en konfirmand jag med, kanske blir det nåt sånt här!!! Hoppas att ni får en riktigt riktigt bra sommar!!! Kram ztina

http://ztinaspysselvra.wordpress.com

 
Lilla Pyssel Inger

Lilla Pyssel Inger

22 juni 2011 21:29

Hej på dig vännen:)

VILKEN LÅDA WOW WOW WOW SÄGER JAG BARA:) Så himla snygg och vilka detaljer du har med SUPER SNYGG:) Denna lyckades du verkligen med KANON BRA:)
Härliga färger också:)

Hoppas att det har gått bra för dig med allt har tänkt massor på dig ska du veta!

Kul att du gillade mina "skatt kistor" blev GLAD för det:)
Å så GLAD jag blir att din present kom fram och att du fått den:) Ett extra plus var jo att du gillade det du fick:)

Norge resan har varit helt underbar:) Jag har myst och njutet av familj och goda vänner:) Har fått många underbara minnen och upplevelser som jag kan leva länge på:)
Att få vara farmor på heltid en hel vecka var det bäst av ALLT HELT UNDERBART:)

Önskar dig och dina en mysig och underbar Midsommar:)
Ha det bäst och var rädd om dig:)

Massor med kramar från din lilla vän Inger:)

http://scrappingmedinger.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annkan - 13 september 2011 17:56

Alltså- jag är imponerad, på riktigt, över att det finns folk som faktiskt besökt min blogg! Detta trots att jag inte ens varit närvarande ett enda dugg den senaste tiden. Jag har varit så förkyld och hängig- kombinerat med massa jobb, så jag har i...

Av annkan - 20 augusti 2011 17:43

Hej!   Nu blev det ett sånt där hopp i bloggandet igen... Helt oplanerat, men ibland tar andra saker tag i en- som tar tid och energi- och som måste få gå före.   Semestern är nu slut sen en vecka tillbaks- och rutinerna börjar ta form. Jag ä...

Av annkan - 5 augusti 2011 01:00


Jag kommer inte alltid ihåg att visa när jag vunnit eller shoppat saker, innan jag börjar använda dem... Men det här hade jag faktiskt (också) fotat. Vann i en blogcandy hos Mima's Scrapbooking i våras. Och se bara vilken fin vinst det var!    ...

Av annkan - 2 augusti 2011 23:42

Just ja... Måste få visa vad jag shoppade i Norge! Det var så kul att gå in i en pysselbutik i ett annat land. :-)     Först en träkista som jag tänkte altra.....   ..... och inuti den fanns en mindre kista. Kanske inte så mycket att se...

Av annkan - 31 juli 2011 20:41


Hemma igen efter vår minisemester, som bl a innebar en tripp till Norge. Älskar detta vackra land och dess underbara vyer! ♥   Eftersom sommaren och semestern fortskrider, så har jag inte direkt nåt nytt att visa. (Jo, det finns nåt alster...

Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Ovido - Quiz & Flashcards