annkan pysslar på

Alla inlägg den 24 april 2011

Av annkan - 24 april 2011 18:32

Som utlovat kommer här mitt andra altrade påskägg.


Det här har jag också grundat med Gesso, på båda halvorna.


 

Skillnaden var att jag upptill la på remsor av Tim Holtz Tissuetape/Symphony- och Washitejp från Mollys Scrapbooking- och så lackade jag med Canvas Coat, vilket gav det hela en ganska blank yta.


 

På underdelen hade jag i stället på Crackle Paint- vilket ger en snygg, krackelerad yta. Jag lät en del av Gesson skina igenom.



Baksidan av ägget, där man kanske bättre ser det krackelerade.? (Går också att klicka på bilderna för att se dem större).



Övrigt jag använt: pärlfloss, spets, en liten nyckelcharm, utstansad blomma med Magnolia's die DooHickey's/Doily Flower, ett par tygblommor, ytterligare en liten fågel, samt en brad.


Jo, just det- har även här haft på ett metallblad. Och fågeln står på en liten bit hopknycklat och chalkat psalmblad.


Solen lyser och värmer så gott även idag- och vi njuter för fulla drag! Hoppas det är lika fint hos dig.

Nu väntar grillen på att än en gång få jobba lite hos oss.

Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards