annkan pysslar på

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av annkan - 5 mars 2011 19:59

Den energin jag hade häromkvällen, hade jag faktiskt även igår efter jobbet. Så jag städade lite till. Men sen... har det liksom inte blivit så mycket mer. ;-)

Jag har egentligen massor att göra- så nu tänker jag strunta i att kolla på Melodifestivalen för en gångs skull (det går ändå i repris)- och försöka få lite annat gjort.


Här kommer ett nyligen gjort grattiskort, till en mig närstående person.






(Tyvärr har en pärla fallit av vid fototillfället).

På stjärnan har jag haft  Distress Crackle Paint, för att få en krackelerad yta. Sen har jag filat kanterna, så att den egentliga färgen (röd) kommer fram.


Närbild, där man kan skymta insidan.

Fick ingen bra bild på det, men här kan man i alla fall skymta det vita självhäftande band som jag haft ovanpå kortet. Du kan se det här. Detta var med i extrakitet hos Mollys Scrapbooking i februari. (Jag använde mig av det mittersta). Det är Ribbon Doilies från Basic Grey.

Övrigt- en ursöt hjärtcharm, lövpin och rosor. Grattisstämpel från Reprint. Motivstämpel från Magnolia.



Insidan- där jag använt mig av masker och glimmer mist för att få till bakgrunden, samt fina stämplar som jag embossat.

Övrigt- pärlor, blommor, brads, pärlstrån, samt biljett från Tim Holtz- som jag också haft glimmer mist på och knycklat till lite.



Närbild på insidan, upptill. Stämpeln med texten Carpe Diem kommer från Reprint. Den rinnande kanten till vänster från Tingtura.

 

En närbild till på insidan- där man kan se hur jag vikt kanterna likt ett dragspel för att få till små fickor till min text.

Jag har häftat med häftapparat i kanterna. Texten "Kläder" är vanliga bokstavsstickers. Stämplar i båda kanterna, gratulationstext, samt den rinnande kanten kommer också från Tingtura Design.


Och så baksidan.


Hoppas du som läser har en fin lördagkväll. :-)




Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards