annkan pysslar på

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Grattiskort och feber

Av annkan - 21 februari 2011 23:36

Här var det längesen det var någon aktivitet. Jag åkte på en rejäl förkylning- och när man får feber är det bara att bädda ner sig.


Strax innan detta så hann jag i alla fall få ihop ett grattiskort.

Det mesta av materialet är från februarikitet Shabby Amanda hos Mollys Scrapbooking. Jag har bytt till Shabby Chic-kitet och wow, vad det föll mig i smaken! SÅ snyggt!!! Tyvärr är februari månads kit slutsålt.



Först kommer framsidan, där jag använt mig av en mask från Tim Holtz och Glimmer Mist, för att få till den fina bården.

 

Stämpel från Magnolia, siffror från Basic Grey (alfabetsark), Distress Ink från Tim Holtz.

Från Mollys kit kommer papperen, blomman och blinget nere till vänster, Glimmer Mist- färgen kallas Coffee Shop,  samt den vita spetstejpen i mitten.

Övrigt- körsbärsblomma, rub-ons, biljett som jag satte fast med häftapparat, bårdstans från Martha Stewart.



Insidan.

Mera mönstrat papper från Mollys februarikit. Stämpel från Magnolia, textstämpel- som jag inte minns var den kommer ifrån,  samt grattisstämpel från ett set med texter från Reprint.

Övrigt- svart penna, små blommor, samt en liten datumruta som jag vunnit på auktion.


Stämpeln "önskar" kommer från Stämpelkällan.

Bården på vänster sida kommer från Mollys Scrapbooking- den var med i februaris extrakit. Såna finns det fortfarande att köpa ifall man är intresserad, såg jag nu!


Och baksidan.

 

Här kan man se det fantastiskt fina papperet från framsidan och mitten igen.


Det var det hela för den här gången.

 
 
Lilla pyssel Inger

Lilla pyssel Inger

22 februari 2011 04:36

ÅÅÅ vilket kort du har skapat så himla snyggt och välarbetat detta fick du verkligen till bra:)
Gillar färgerna som du andvänt dig av och du har fått med en massa fina detaljer riktigt snyggt:)

TACK SNÄLLA gulliga du för dina ord hos mig jag blir jätteglad:) Att få sådan feedback gör att man vill hitta på nytt och forsöka på att testa nya saker och visa:)
I morgon kommer något helt nytt som jag testat på:)

Tråkit att du blev drabbad av förkylning och feber vet precis hur jobbigt det är!!!Min styvdotter, styvson och sambo låg alla nedbaddade förra veckan inte kul alls!!!
Hoppas att du snart kryar på dig och får må bättre igen:)

Du är jättevälkommen att vara med i påsktävlingen, orkar du inte så kommer det flera tillfällen sen:)

Ha det bäst och var rädd om dig, massor med kramar från lilla vännen Inger:)

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Lilo

Lilo

22 februari 2011 08:31

Du är så himla duktig. Gillar hur du dekorerar och fixar både framsida, inuti och baksida. Inget halvdant där inte!

http://mollysscrapbooking.blogspot.com

 
Eva J

Eva J

22 februari 2011 19:14

Hej hej....
åååå helt underbart kort och som föregående talare: här lämnas inget halvdant. Så välarbetat, hela kortet. Gillar det här papperskitet också, färger som passar mig bättre i smaken. Så snygga!
Hoppas du har blivit bättre och att du snart är ordentligt på benen. Tråkigt att vara sjuk och det blir så mycket jobbigare när man får feber.
Hoppas vi "ses" snart igen
Många krya på dig kramar
Eva

http://www.eviebee.wordpress.com

 
Lilla pyssel Inger

Lilla pyssel Inger

23 februari 2011 06:49

STORT TACK själv för dina besök och dina ord hos mig det betyder massor:)
Önskar dig en toppen dag och hoppas du mår bättre nu:) Kramar från lilla vännen Inger:)

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Lilla pyssel Inger

Lilla pyssel Inger

25 februari 2011 07:51

Hej på dig:)
Ville titta förbi och önska dig en riktig trevlig fredag och helg och hoppas allt är bara bra med dig:) Ha det bäst och massor med kramar från lilla vännen Inger:)

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Lilla pyssel Inger

Lilla pyssel Inger

26 februari 2011 09:31

Hej på dig vännen:)
Tack snälla för besöket och dina ord blir så glad så jättegulligt av dig:)
Jag vill jättegärna se dina nya kort så tittar in snart igen så jag inte missar något:)
Ha en underbar lördag, kramis kramis från lilla Inger vännen:)

http://scrappingmedinger.blogg.se

 
Ellis

Ellis

26 februari 2011 18:42

Jättefint kort du har gjort! =)
Kram Elenor

http://www.metrobloggen.se/paltbarn

 
pojjo

pojjo

27 februari 2011 11:29

Vilket jätte fint kort du har gjort. Läckert att du häftat fast biljetten. Måste nog testa något sånt *ler*

http://pojjos.blogg.se

 
Anneli

Anneli

27 februari 2011 13:54

Å så fina kort du gjort, och så söta stämplar.
Önskar dig en toppen söndag och hoppas du mår bättre nu!

Kraam Anneli

http://anneliscrapkort.blogspot.com

 
lene

lene

28 februari 2011 08:25

Godmorgon vännen!
Så snyggt kort du gjort, är det nya stämplar, har aldrig sett dem innan!
Hoppas din förkylning är bättre!
tack snälla för dina ord om mitt bok kort... det är inte alls svårt att göra, så jag tycker absolut att du ska göra ett!
Säg till om du vill ha adressen där mallen finns!
Ha en bra dag!
Kram lene

http://leneskortblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annkan - 13 september 2011 17:56

Alltså- jag är imponerad, på riktigt, över att det finns folk som faktiskt besökt min blogg! Detta trots att jag inte ens varit närvarande ett enda dugg den senaste tiden. Jag har varit så förkyld och hängig- kombinerat med massa jobb, så jag har i...

Av annkan - 20 augusti 2011 17:43

Hej!   Nu blev det ett sånt där hopp i bloggandet igen... Helt oplanerat, men ibland tar andra saker tag i en- som tar tid och energi- och som måste få gå före.   Semestern är nu slut sen en vecka tillbaks- och rutinerna börjar ta form. Jag ä...

Av annkan - 5 augusti 2011 01:00


Jag kommer inte alltid ihåg att visa när jag vunnit eller shoppat saker, innan jag börjar använda dem... Men det här hade jag faktiskt (också) fotat. Vann i en blogcandy hos Mima's Scrapbooking i våras. Och se bara vilken fin vinst det var!    ...

Av annkan - 2 augusti 2011 23:42

Just ja... Måste få visa vad jag shoppade i Norge! Det var så kul att gå in i en pysselbutik i ett annat land. :-)     Först en träkista som jag tänkte altra.....   ..... och inuti den fanns en mindre kista. Kanske inte så mycket att se...

Av annkan - 31 juli 2011 20:41


Hemma igen efter vår minisemester, som bl a innebar en tripp till Norge. Älskar detta vackra land och dess underbara vyer! ♥   Eftersom sommaren och semestern fortskrider, så har jag inte direkt nåt nytt att visa. (Jo, det finns nåt alster...

Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Ovido - Quiz & Flashcards