annkan pysslar på

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av annkan - 13 maj 2010 22:24

Nu blir jag nästan lite förvånad själv över min förmåga att komma ihåg bloggen.


Tänkte jag skulle visa en blomranka som jag gjorde för nån månad sen. De är hur kul som helst att göra! Satt några kvällar på raken... och kunde bara inte sluta. Så det blev några stycken. Det här är nog en av de första jag gjorde.

 

Läckert att pimpa med lite stickles.


Inte svårt alls att göra dessa. Allt du behöver är lite ståltråd och  blombindartejp. Ja, och så rätt många blommor förstås. Gärna lite blad/löv också. Samt förstås något att fästa allt med. Glue Dots fungerar alldeles utmärkt. Löven kan vara antingen med eller utan stjälk. Fast jag föredrar det förstnämnda. Sen är det ju en smaksak om man vill ha på stickles/glitterlim.

Själv  tycker jag att stickles passar på de flesta projekt för närvarande.    Med andra ord så är det förmodligen den produkt som går hårdast åt hos mig just nu. 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Ikväll har jag mest suttit och färglagt stämpelmotiv.  Och samtidigt kollat på tv. Snart läggdags här. Ska upp tidigt och jobba i morgon. Jobb på lördag också- och SEN tar jag helg "på riktigt".   

Av annkan - 13 maj 2010 19:46

Du har väl inte missat att Svensk Scrapbooking har börjat med tv via sin YouTube-kanal? Mycket skoj att titta på!

 


Nu kan man vara med och vinna roliga stämplar hos dem.

Blogcandyn slutar 19 maj.

Av annkan - 13 maj 2010 15:53

Skrev ett inlägg igår som bara försvann..

Vad jag menar med rubriken är inte att jag vunnit på Triss, utan att det plötsligen händer sig att jag får till ett blogginlägg ganska nära inpå det förra.   


Har gjort ett Bättre sent än aldrig- kort som då och då kommer till användning. (Åtminstone för mig).


  Tårtpapper är kul att använda på diverse alster tycker jag. Använt Pearl Makers i hörnen. Det röda mönstrade är från Chatterbox om jag minns rätt.


En enkel insida.

Utstansade hjärtan och en blomma lämnar plats för en hel del text/hälsningar. 



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Kristi Himmelfärdsdag idag. Inte så dumt med en ledig dag mitt i veckan. Har verkligen bara slappat- och inte ens pysslat...än. Tänker sätta mig och skapa lite senare.

Vad gör ni en dag som denna..? Vet att alla är ju inte lediga trots röd dag.

Oavsett syssla, så önskar jag er en bra dag.




Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Ovido - Quiz & Flashcards