annkan pysslar på

Alla inlägg under september 2009

Av annkan - 3 september 2009 11:35

Idag visar jag ett kort som jag skickade till en vän häromveckan.

Först framsidan med en stämpel från Skogstokiga.

Och så insidan, där jag valt att använda mig av kardborrestängning.

Blomman till höger färglade jag först med ProMarkers och den fick sen en dusch med minimistern och Perfect Pearls.

Något som gjorde att färgen bara rann över. Fast jag tycker att slutresultatet blev okej ändå, så jag valde att bara klippa ut den.


Ett klassiskt resultat av uttrycket Serendipity- när resultatet blir ett annat än det först tänkta. Ung. "en lycklig slump", eller "ödet" om man så vill. Det händer mig då och då när jag pysslar.

Men det behöver ju inte betyda att det är dåligt. Jag gillar faktiskt det uttrycket. Tycker dessutom att själva ordet är vackert.


Ja, sista bilden visar då baksidan. Där den stämplade killen fått en skylt om halsen där det står "100% handgjort scrapkort till dig".

Av annkan - 1 september 2009 23:30

Jag skrev ju förut att jag tänkte visa lite av helgens aktiviteter...


Man kan ju hitta allsköns läckerheter i naturen så här års. Fast vi har endast plockat lite hallon, samt röda och svarta vinbär.

Dessa tänker vi göra sylt och gele' av- Mums!


Ikväll har jag inte haft nån ork alls till skapande.

Läst lite tidningar och post. Duschat. Sen blev jag ju tvungen att kolla på åttlingmamman på Femman. Och detta gjorde mig alldeles trött, haha.

Hon har ju händerna fulla, om man säger så.


Började se So you think you can dance- som jag oftast tycker är rätt underhållande. Duktiga är de! 

Fast sen satte jag mig, under ett reklamavbrott, vid datorn. Men jag hör Mary Murphys sköna skratt ända hit. *S*



Dags att sova nu. Men först ett par bilder på de goda bären som vi plockade- på bilderna är de inte rensade än.

Det syns väl om inte annat på bild 2. ;-)

 

Godnatt.


Av annkan - 1 september 2009 19:38

Ja, första dagen av september blev då fin-precis som meteorologerna förutspått. Hoppas att det fortsätter så. :-)


Kommer ni ihåg det här kortet? Det hade fortfarande inte fått nån avsändare, förrän häromveckan. Har gjort om & piffat till det lite- och resultatet syns nedantill. Under detta finns insidan och baksidan på kortet.


På textstämpeln på vänstra insidan står det "En hel hög med hjärtan bara till dig". På höger sida har jag använt en kakservett, lite blommor & bling, samt QuicKutz-diesen "Lace"- och uppe till höger tre rub-onsblommor.

Papper från The Luxury Stack- och det rödmönstrade minns jag faktiskt inte var det kommer ifrån.





Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Ovido - Quiz & Flashcards