annkan pysslar på

Alla inlägg under september 2009

Av annkan - 9 september 2009 12:12

Ja, nu blir ju bloggadressen en annan, i och med att Bloggagratis numera heter Bloggplatsen.se.


Därför är min nya bloggadress: annkan.bloggplatsen.se
 


Kommer ni att hitta hit ändå..? Hoppas det! Flört

Se bara till att bokmärka den här nya sidan, så går det ju hur fint som helst. Vill ju inte tappa bort er heller! Rynkar på näsan


Ha en fortsatt bra dag! Skrattande




Av annkan - 8 september 2009 22:56

Så- nu ska vi se om jag inte får det att fungera bättre...

Det verkar som att den där knappen bestämt sig för att fungera nu. Skrattande

 


Här är ett kort till en vän som nyligen fyllt år. Fräsig gumma, va? Flört (Och nej, vännen är inte alls särskilt gammal- därför blir ju humorn desto större med ett sånt kort).


Sovdags- nu!

Godnatt.

Framsidan

 

Insidan

Baksidan


Av annkan - 8 september 2009 21:19

Nu har jag suttit och grejat med nya sidan här inne en stund.

Ändrat typsnitt och lite färger. Och...inte minst- äntligen fått in headern, som varit klar i ett par månader. Skrattande

Den har en tjej som heter Alice fixat åt mig. Tack Alice! Skrattande

Hon har fått lite önskemål från mig, men fick ändå rätt fria händer.

Gitarren är cool, tycker jag-  även om den inte var ett önskemål från min sida. Men Alice, hon snappade snabbt upp saker om mig och la till den. Cool

Det var skoj, tycker jag- även om ju denna blogg inte direkt handlar om musik.

Men om musik tycker jag mycket. Därför får gitarren gärna vara med. Skrattande

Så- nu har jag missat Idol, som jag ju faktiskt tänkte se höstpremiären av.

Men det fick det vara värt. Kan väl se det alla andra dagar.

Alltså- nu har jag suttit en bra stund här och försöka lägga in bilder.

Men det går inte! *sliter mitt hår* Skrikandes

Vad gör jag för fel, tro?

 

 

.....Jo, jag har klickat på Infoga/redigera bild uppe i verktygsfältet. Men det händer inget...

Av annkan - 8 september 2009 12:42

Oj, så förvånad jag blev när jag skulle logga in här nu då. 

En helt ny sida, minsann. Tungan ute

Kul att man kan använda smilies.

Roligt också att man nu kan fixa till sin sida mycket mer än tidigare.

Jag ska villigt erkänna att jag varit vääldigt nära att byta sida, just p g a avsaknaden av diverse finesser.


Om jag nu bara får grepp om det hela, så ska väl sidan kunna piffas upp lite.

(Och får jag inte det, så får det väl se ut som förut då, haha. Flört)


Strax dags att åka till jobbet här, så nu blir det bara en kortis.


Måste bara få säga- TACK till alla er som hälsar på och i vissa fall, kommenterar inne hos mig. Det gör mig så GLAD- och många gånger har det "gjort min dag".

Mitt förra inlägg har slagtit besöksrekord inne hos mig- SÅ roligt!!


Så- Tack till er som hälsar på. Och Tack till er som även kommenterar. Kyss


Vi hörs!

Av annkan - 6 september 2009 18:00

Hos HoI har de nu en utmaning, bestående i att altra en Pringlesburk.

Tror minsann att det låter bekant. ;-)

Om du vill delta, så måste du skynda dig- tävlingen slutar idag.


Nu kunde jag inte låta bli att hoppa på den. Så; här är min burk- som då ska bli en kommande present till gymnasiestudenten. (Med en burk som han själv smaskade på häromhelgen).

Tanken är då att vi ska fylla den med diverse "sköna slantar" fram till jul- och leverera den då till en förhoppningsvis nöjd kille.

Sen får han väl försöka att fortsätta spara själv.

Den här var kul att göra. Tänker göra en till vår andra tonåring också.


Har fotat från alla håll och kanter- även med ett par närbilder.

Låset och nyckeln ska symbolisera att han ska kämpa och inte nalla ur den stup i kvarten. (Som sin mor då, hmmm ;-)). Nåja, det där får han sköta själv. Kul bara att se om vi lyckas fylla den åt honom lagom till jul. :-)




Det grå papperet heter Cracked Cement och kommer från Frances Meyer. Det svarta, som jag satt delvis under punchinellan, är ett strukturpapper som är SÅ läckert! Vet inte var det kommer ifrån.

Övrigt- rosor från House of Inspiration, den gula blomman Frangipanis (som har en mörkare gul under sig) kommer också från HoI.

Rub-Ons från K&Company, samt QuicKutz-alfabetet Stiletto.


Elgitarren är urklippt från ett papper ur The Rockstar Matstack, från DCWV. Turkost band från Panduro och ramen är även den från K&Company.

Den lilla hundralappen kommer från någon reklam som jag fick i brevlådan. Man ska spara på allt, eller hur..? ;-)


Av annkan - 5 september 2009 20:46

Lördagskvällen tillbringas mest i tv-soffan.

Fast jag har suttit vid pysselbordet också. Det är bara det, att när jag väl satt mig vid tv'n, så blir jag ofta kvar där.

Nu blev jag ändå less på det, så jag får se om det blir en stunds pyssel till.


Här är ett kort som jag gjorde för ett par månader sen. Namnet har jag blurrat. Den gröna bakgrunden är ett s k journalingark. Tycker dessa är användbara- och alltså inte bara till journaling (dokumentation).





Av annkan - 3 september 2009 23:32

Men käre tid, jag får ju inte glömma att jag vunnit hos House of Inspiration också!

Detta vann jag- genom lottning- i en tipsartävling som de nyligen haft.

Glad blev jag!

Så himla roligt att hämta annat är räkningar i brevlådan!

Och överraskningar är alltid kul. :-)


Nu låter det kanske som om jag inte gör annat än vinner. ;-) Men så är det ju inte. Bara det att dessa två kom ganska tätt på varann.

Jätteroligt!



Av annkan - 3 september 2009 22:28

På tal om Skogstokiga, så har jag ju glömt att visa en trevlig vinst som kom därifrån för några dagar sen.

Jag hade nämligen turen att på bloggen få vinna en valfri stämpel från dem. Tjohoo, vad glad jag blev! För de stämplarna är SÅ fina!!


Det var meningen att jag skulle handlat där förra månaden, men annat kom emellan. (Läs: mycket tråkigare saker att betala).

Så jag fick skjuta på det lite. Därför passade jag på den här gången i stället.


På bilden kan man därför se alla stämplar som kom i brevet. Den vunna är den söta tjejen som fångar snöflingor. Vet inte om det syns sådär jättebra.. Den är överst i alla fall. De andra har jag beställt därifrån. Eller inte alla förresten- gissa om jag blev glad när jag dessutom fick två stämplar till (de två längst ner) av snälla Petra på Skogstokiga!?!! :-D Rena julafton ju!

Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards