annkan pysslar på

Alla inlägg under september 2009

Av annkan - 18 september 2009 14:42

Hej å hå, så var det helg. Grejt! Skrattande



Fast nu kan man verkligen säga att vi fått höstväder. Annat än de senaste dagarnas strålande solsken.

Regn och rusk- och kyliga vindar. Obestämd


Nu kör stora helgstädningen igång här strax.

Men först tänker jag visa ett tackkort från förra året.

Mest för att jag inte har så mycket nytt att visa, men också för att jag hela tiden verkar "ramla över" mina gamla kort som jag sparat på datorn.




 




Av annkan - 15 september 2009 22:47

Long time, no see... Skrattande


Innan sänggåendet tänkte jag presentera ett kort som jag gjort för en tid sen.

Ett vanligt grattiskort, helt enkelt.





 

 

 







Av annkan - 13 september 2009 17:41

 



Hos Lottens lille scrappeverden finns nu en blogcandy, för att fira att hon närmar sig 12 000 besökare!

Man kan vinna inte mindre än fyra vinster där.




Där kan man hitta mycket fint, så hälsa gärna på i hennes blogg.


Hennes candy slutar den 20 sept'09, kl 21.00




Av annkan - 13 september 2009 17:14

Ja, men eller hur?

Tjoff, så har helgen gått! (Fast den är ju inte riktigt slut än).Flört


Helgen har innefattat lite pyssel, fikabesök och tv-tittande.

Jo, jag kunde inte motstå att se den där omtalade Kändisdjungeln...även om jag kanske väntat mig lite mer. Kanske blir det bättre sen..? Jag gillar David Hellenius i nästan allt han gör. Därför kommer jag att ge det ett par chanser till.  (Måste ju ändå medge att det var läskigt och rätt imponerande när vinkännarsnubben Frithiofsson var instängd i den där burken med alla maskar, larver och allt vad det var).Foten i munnen

Sen såklart Här har du ditt liv, med Ingvar Oldsberg. Sånt gillar jag!

Tycker premiärprogrammet var, lite skakigt kanske...men det är säkert bara "barnsjukdomar" som man brukar säga. Tror att det kommer växa mer och mer. Premiärgästen Persbrandt var ett bra val, tycker jag.


Och så har ju helgen, som sagt, inneburit tvättande. Men- no more. Obestämd Vågar helt enkelt inte starta den mer.

Nu får vi klara oss tills den nya anländer.Glad

 

 



Här ett gammalt kort, som har över tre år på nacken.



 



Av annkan - 12 september 2009 16:57

Ja, tillverkning av diverse kort då- eller något liknande.Flört


Tvättmaskinen går för fullt. Ja, den gamla alltså- den som låter som ett tröskverk. Fast nu dröjer det inte länge förrän den blir utbytt mot en ny. Inte för att vår tvättmaskin är särskilt gammal- men (och nu låter jag säkert som en gammal, gnällig tant- men det struntar jag i) grejerna håller ju inte längre som förr!

Hörde om ett äldre par som haft sin gamla maskin i sisådär 40 år(!)- och först nu blivit tvungna att byta. Då snackar vi kvalitet! Jaja, nog om det. Kläderna blir rena i alla fall- men jag står snart inte ut med dånet omkring vår tvättmaskin. Det låter verkligen som om den kommer att flyga i luften när som helst...Fast numera centrifugerar den i alla fall. Om än "något" högljutt.



Annars så har vi haft trevligt fikabesök- och ikväll tänker vi avnjuta tacos till middag.

Trevligt så.

Först tänker jag nog sätta mig vid pysselbordet. (Får väl ta på öronproppar under själva tvättmaskinscentrifugeringen. Foten i munnen)



Här ett kort som jag gav till snälla storasyster som hjälpte till att byta en dragkedja. (Och som faktiskt hjälper till med diverse syprojekt och liknande lite då och då- och därför gjorde sig förtjänt av ett kort och en lott, tyckte jag). Och hmm, jag är ingen tecknare, kanske jag bör tillägga. Flört

Har lackat på delar av dragkedjan.








 









Av annkan - 11 september 2009 18:51

Japp, så var det fredag. Skönt!


Idag har jag hunnit: jobba, motionera, pyssla en liten stund, storhandla (inte bara jag), samt grilla och ha gäster.

Sen så har vi (mest maken, som varit ledig) kokat sylt och gele'- av det vi hittade i skogens skafferi.



Så ja- det blir nog en tidig kväll igen. Ska snart lägga mig ner i tv-soffan- och bara njuta. Skrattande


Ett kort kan jag presentera idag också. Det här hade jag en Prima-förpackning som mall till, faktiskt.

(Använda- och återanvända, det är grejer, det. Flört)


 


Fjärilsstämpeln är en favorit. Kommer inte alls ihåg tillverkarens namn just nu.

Blomman- som siffran står skrivet i- har fått "blad" av glitterlim.

 

 

Jag har skrivit födelsedagsbarnets namn med Dymoapparat. (Den röda, blurrade remsan).

Den stämplade flickan är färglagd med ProMarkers.

 

 

 




Av annkan - 10 september 2009 19:42

Himmel så fort veckorna går! Förvånad Tycker nyss att det var måndag. Hmm, ja jag tycker ju att helgerna brukar rusa fram också. Men veckorna har en tendens att rusa på de med.


Ikväll är jag trött, så det blir inget pyssel alls. Endast lite Idol på tv- och sen gör jag nog tidig kväll. Börjar jobba tidigt i morgon bitti, så jag är väl så illa tvungen.


Här är ett kort till en treåring som jag ganska nyligen uppvaktat.

Av någon anledning verkar jag ha glömt att fota insidan, men det får inte hjälpas. Glad





 


Har använt mig av Top Score Ultimate Pro-verktyget till

själva kortvikningen.

Bården, till höger, har jag gjort med hjälp av en bårdstans.


Av annkan - 9 september 2009 20:55

Här är ett kort som jag gjorde i sommar till en 5-åring.

Han tyckte om att sitta och liksom "bläddra" i kortet, när han fick det. Glad

Kortstommen har jag gjort med hjälp av min Ultimate Pro (TopScore).



Ikväll tänkte jag inte missa Idol... så bäst att jag skyndar mig då.    




  

Framsidan av kortet

Blomman har fått sig en dusch av Minimistern och Perfect Pearls.







  Insidan- uppvikt en gång

Trädde guldband, i form av ett hjärta, genom en bit Punchinella.









  Insidan- helt uppvikt









  Baksidan








Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Ovido - Quiz & Flashcards