annkan pysslar på

Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av annkan - 23 augusti 2009 23:12

Nu har jag varit uppe alldeles för länge.

Jo, det blev till att sitta och pyssla ett tag. Mycket avkopplande. :-)

Har lite kort på g, men inget jag kan visa än då mottagarna inte fått dem ännu. Inte för att jag tror att de är här inne och läser, men ändå. ;-)


Fann ett till äldre kort, som jag tror att jag gjorde 2005. Det är till en mycket speciell vän som jag haft i mitt liv i måååånga år. Och som fick detta kort då hon flyttat härifrån.

Nu hoppas jag att hon (äntligen) hittat hit ;-)- så vad passar bättre då, än att visa just detta kort. (Man måste väl våga visa de lite äldre alstren också. ;-))

Saknar dig, vännen...

Av annkan - 23 augusti 2009 20:00

Alltså, jag skrev det här inlägget redan igår..men något gick galet och det försvann. Blev lite småsur där och orkade inte göra om. ;-)

Nu gör jag ett nytt försök.


Jo, det var det här med egentid... Jag har massor av det just nu. För en vecka sedan skjutsade vi sonen till annan ort, p g a studier. Och det gjorde ont i mammahjärtat att lämna honom där...

Fast, jag är såklart glad att han kom in där han ville- så jag försöker hålla humöret uppe. Lägg därtill att jag har en dotter som också vistas mer borta än hemma för närvarande- OCH en make som ligger borta på jobb under veckorna. Då kan ni tänka er hur mycket så kallad egentid jag plötsligt fått!


Tur att jag har ett par kissekatter som jag kan prata med (nåja ;-))- och att maken är hemma en vecka av tre. (Plus en helg till).

Samt att denna hemmavecka råkade infalla just nu. Så här i början kan det vara skönt med lite mjukstart på "ensamhemmavarandet"...

Sen så åkte han- maken alltså- iväg på fiskeresa igår, så nu är jag ensam i alla fall.


Då kan man tycka att jag borde sitta vid pysselbordet varje vaken timme. Inte då!

 Nä, för jag läser böcker och tidningar. Jag tvättar och viker tvätt, samt käkar framför tv'n (och blir sittande där i tid och otid)... och så fastnar jag såklart då och då även framför datorn. *suck*

Fast igår blev det ändå en stunds pysslande. Och jag ska nog få till en stund ikväll också. Hade jag tänkt.

 

Fann häromdagen en mapp med gamla alster i datorn. Här ett kort som har ett par år på nacken. Det som ser svart och lite suddigt ut, är bara för att jag "blurrat" namnet på mottagaren. 



Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Ovido - Quiz & Flashcards