annkan pysslar på

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av annkan - 13 augusti 2009 18:31

Måste ju visa min allra första altrade* ask som jag gjort i sommar med hjälp av min Ultimate Pro.

Som synes är den till för förvaring av diverse bilder, liknande den som sitter på locket.


Det är hur kul som helst att göra askar med detta verktyg. :-) Rekommenderar dock en lite kraftigare cardstock.



*Alter= alternativ scrapbooking. D v s att man använder sig av scrapbookingen till annat än just layouter/kort. Man kan t ex göra tavlor, eller som i detta fallet då en ask/låda.


Av annkan - 13 augusti 2009 16:55

Ont i huvudet har jag haft mest hela dagen.

Vilket fått till följd att jag mest tagit det lugnt.

Dock så har diverse ärenden ändå avklarats, så helt overksam har jag inte varit. ;-)


Fick i veckan mitt paket från Panduro, där jag fyndat lite på rean som de har nu.

Här är några bilder från delar av detta.



Av annkan - 13 augusti 2009 00:18

Ja, nu känns det verkligen att det är augusti. Kvällarna blir mer och mer kyliga- och jag har frusit som en tok här ikväll. Var tvungen att värma mig med hett te- efter att först ha kopplat loss myggfönstret i sovrummet.

Bara att inse att det inte går att ha det i längre.

Å andra sidan så har det lovats mer sommar än, så kanske får vi snart sätta dit det igen. :-)

 

Jag är en sommarmänniska, helt klart. Avskyr att frysa- och det gör man ju ofta på hösten. Visst, det är fantastiskt vackert med alla färger i naturen, man får tända lampor och levande ljus. Men.... det brukar också blåsa på hösten. Och... jag tycker inte om det. Så är det bara.

Men visst, det kan såklart en härlig kväll i bastun råda bot på. ;-)

Kan säga som så, att här går den ofta varm under höst och vinter. :-D


Kom på att jag glömt att visa ett kort jag gjort i sommar. Någon kanske kommer ihåg den fina presenten jag fick av min man?

Den blev flitigt använd på direkten. Har haft massa skoj med den.

Här kommer mitt första kort som jag gjort med hjälp av den.

Jag har använt min Ultimate Pro till själva kortstommen, testade den till att knyta rosett med och så till att embossa fjärilen (den silvriga).


Först ihopvikt, sedan hela insidan och så hela kortet utvikt på utsidan.




Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards