annkan pysslar på

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av annkan - 6 augusti 2009 23:17

Måste bara få visa vilken bra förvaring jag hittade till min pärlfloss...


Har tidigare haft dem hängande på krokar på en liten hängare. Och det är ju en bra lösning- OM man hittar nånstans att fästa den däringa hängaren.

Nej, det bara föll ner på golvet och trasslade till sig...


Så under städningen testade jag först att ha dem i nedanstående lilla trälåda, som jag fått "ärva" av maken. (Där fick också lite blommor och löv plats).  Men inte heller det kändes som den optimala lösningen.


Fast SEN kom jag på det! Kolla på bild 2. Jag visste väl att jag skulle få användning av den där burken med ekologiska tomater som jag köpte. :-D (Det runda hålet på toppen av burklocket fanns där redan).

Ibland är det sannerligen det enkla som är det bästa. :-)


Av annkan - 6 augusti 2009 22:53

Nu känner jag mig inte så där värst flitig som bloggare...

Dagarna går i ett och alltid finns det nåt att göra.

Vi har haft härligt väder denna vecka, så det gäller att passa på att utnyttja det och vara ute då man kan.

 

Idag var jag ute och cyklade en bra stund, samt hälsade på lite folk.

Maken har börjat jobba igen, så jag får allt roa mig själv.

Och kidsen...ja, de är så stora, så inte hänger de mamsen i hasorna längre. ;-)


Har ägnat större delen av kvällen åt att fylla på klädförrådet, medelst internethandel.*

Det är smidigt, tycker jag. Bara att skicka tillbaka om något inte passar. Fast det hoppas jag ju. Att allt ska passa alltså.


Om ni undrar hur det har gått med städningen, så... tja, jag tänkte visa ett par bilder. Har faktiskt tagit fler, men alltså...det såg så hemskt ut före att det går bara inte att visa. :-o ;-)

En liten glimt av en av de stökiga vrårna i mitt pysselrum visar jag i alla fall. Och sen en bild där man faktiskt kan se arbetsytan igen.

Känns skönt i alla fall- även om jag, då jag liksom äntligen kommer igång...ja, då kan det ta mååånga dagar innan jag är nöjd. ;-)



* Hehe, lite kul tycker jag att använda ett lite gammaldags ord tillsammans med något så "nytt och modernt" som internethandel. ;-)

Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards