annkan pysslar på

Alla inlägg under juli 2009

Av annkan - 16 juli 2009 22:03

Jag säger bara- WOW! Den ena generösa blogcandyn efter den andra.


Den här gången har jag trillat in hos en tjej, som kallar sig/bloggen för franmade.


Titta in här och se bara vad hon lottar ut i sin birthdaycandy!

Slutar 21 juli. 


Av annkan - 16 juli 2009 16:41

Ja, visst är det härligt med sommarmånaderna!?!

Förstår att det kan vara jobbigt om man är en sån person som inte tycker om värme... Men det gör ju jag. :-D

En frusen person som jag borde kanske inte bo uppe i kalla nord- snarare söka mig till varmare breddgrader.

Fast ändå.... Trivs ju här, så varför flytta...?


Egentligen borde städattiraljer framplockas, men äh...det får vara tills senare på kvällen.


Snart väntar middag, nämligen hemmagrillade hamburgare.

Men med tonåringar som inte är hemma just nu, så känns det så skönt att kunna göra lite som man tycker. Maken och jag käkar när vi känner för det- och en dag så sa jag till dottern "Nu är vi som några andra tonåringar, pappa och jag, och äter varma mackor till middag". ;-)


Apropå tonåringar- här är ett kort till en sjuttonåring som fyllde härom månaden.


Detta kort skickade jag in till en CC (Cybercrop = en slags tävling, med utmaningar som man skapar hemma och sen laddar upp på det anordnande forumets hemsida/blogg).

 Just på denna så lottade man ut vinsten (på vissa andra ska man rösta fram vinnarna)- men jag vann inte.

 Det gör nu inte så mycket- det är bara så skoj att vara med. Man blir hemskt inspirerad av andra, samt av att få utmaningar som man kanske inte skulle tänkt på att göra annars. Just det här kortet gjorde jag utifrån en skiss. (Andra kan kanske vara utifrån färger eller viss sorts material).



Av annkan - 15 juli 2009 22:54

Sent omsider sätter jag mig här för att försöka plita ner några rader.

I kväll är jag tröttare än senast, för idag har vi varit på språng mest hela dagen. Vaknade tidigt och efter avklarad frukost for vi iväg på lite rundor runtom i länet.

Blev en hel del shoppat- vad kommer jag nog att visa nån dag. ;-)

 

Nu väntar alldeles strax sängen och en god bok, samt (hoppas jag) många timmars sömn. :-)


Visar ikväll ett kort som jag gjorde till en vän i våras.


Först framsidan, sedan insidan uppvikt en gång- och så insidan helt uppvikt, samt till sist baksidan.

Papperet på fram- och baksidan är ett favoritmärke för mig, nämligen Crate. Ramen och de små fjärilarna på framsidan- samt även några av dem på insidan- är embossade.





Av annkan - 14 juli 2009 22:51

Kvällen har mestadels tillbringats i tv-soffan för min del.

Maken skulle ut och fiska- och då jag inte orkade hänga på, så satte jag mig och kollade in Anders Lundin & Co på Allsången.

Tog med mig mina ProMarkers (färgpennor) och målade samtidigt som jag kastade ett öga på tv-underhållningen.

 Det är ett sånt där tv-program som det funkar utmärkt för mig att pyssla till. För om man inte vill titta, så hör man ju...och att sjunga med, om man har lust, går ju fint det också. :-D


Sen utgick då min favvodeckare Morden i Midsomer, till förmån för Kronprinsessan Victorias födelsedagsfirande på Öland.

Så då vart jag ju tvungen att se det med ;-) - samtidigt som jag kokade fisk åt katterna och målade vidare.


Alldeles nyss kom maken hem- dock utan fisk, så det var ju tur vi hade det i frysen.


Här är ett kort som jag gjorde till en raring-tjej som fyllde 10 år i våras. Stämpeln på framsidan är från Skogstokiga.

Hon har heelt underbara stämplar- hon också. ;-)


De två bilderna i mitten är insidan av kortet- och  det sista är baksidan.


Av annkan - 14 juli 2009 18:23

Idag har jag mest varit trött- men har ändå ett sug efter att sätta mig vid pysselbordet.

Har minsann suttit där i omgångar idag också. Fast jag har blivit alltför rastlös för att sitta nån längre stund.


Vilket är synd, då jag egentligen vill pyssla. Bara det att orken inte riktigt finns. Konstigt det där.

Kanske borde gå ut i skogen eller nåt, så jag får lite gnista, haha.


Här är ett par kort- ett från i våras och det andra från förra året.

Som vanligt har jag ritat över namnen. 

 




Av annkan - 13 juli 2009 16:26

Det är inte klokt vad mycket bloggcandys man ramlar över hela tiden!


Den här gången är det Annes Scrapperi, som är väldigt generös med sin "Bara-för-att-candy".


Slutar 31 juli.


Kika gärna in hos henne- hon gör mycket fina alster! :-)



Av annkan - 13 juli 2009 13:42

Tjohej!

Så var det måndag igen, men vad gör väl det...när man har semester!?!! :-D


Tyvärr har det tråkiga vädret åter infunnit sig, så man kan väl inte säga direkt att den där ryssvärmen som skulle komma har dykt upp..!

Nåja, som den obotliga optimist jag är- så väljer jag att tro att värmen kommer åter snart. ;-)


Visar idag ett kort till en tjej vars bloggcandy jag var med på tidigare i sommar- och vann QuicKutz-alfabetet Sticky Note hos!

Det var ingen dålig vinst, det- och jag blev så glad över vinsten, så jag gjorde ett kort till henne. 

Ordet "Tack" är skrivet just med det alfabetet. 



Av annkan - 12 juli 2009 17:40

Titta in här, hos Handstämplat och se vilken fantastisk bloggcandy de bjuder på! :-)


Den 25 juli presenteras en vinnare. 

Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards