annkan pysslar på

Alla inlägg under juli 2009

Av annkan - 21 juli 2009 13:12

Idag bjuder vädergudarna inte riktigt på lika fint väder som igår, men ändå... Det regnar inte och är fortsatt ganska varmt.

Bra så.


Visar ett kort från tidigare i sommar, som gjordes till en 9-åring.

Först framsidan, sedan insidan (där ett litet "brev" till tjejen suddats ut till vänster...och hälsningar med namn blivit till rosa hjärtan till höger)- och sist baksidan.

Av annkan - 20 juli 2009 22:48

Jag tävlar hos Jempajenny om en valfri väggtext från VinylaHem.se! Tävlingen avslutas den 2  augusti klockan 18:00 genom lottning! Klicka här för att vara med och tävla du också.

Av annkan - 20 juli 2009 22:11

Jo, men jag fortsätter väl skriva lite till här inne då..

Fixat mig mer bildutrymme, så jag får väl inte ångra mig nu. ;-)


Här ett kort som jag gjorde på en inspirationsdag för kanske ett halvår sen.

Tänk, tiden går.... så jag minns knappt vad jag gjorde förra året och vad jag gjort under det här... :-o


I alla fall- det var kul att prova lite andra papper än jag kanske är van.

Färglagt med ProMarkers. Blommorna har fått sig en dusch med Mini-mistern och Perfect Pearls.

Det ger ett glansigt och lite lyxigt resultat- även om det kanske inte syns så jättebra här. 

Tildas hår har fått sig en omgång med twinklings, vilket gör att även det skimrar lite.


Av annkan - 20 juli 2009 19:41

Fanny Design firar 3000 besökare och har lite godis i sin blogg, för att fira detta.


Klart jag hänger på! 

Slutar den 1 augusti och dagen efter dras en vinnare.



Av annkan - 20 juli 2009 00:15

Så var helgen över för denna gång.

Vilket super-sommarväder vi haft- och har!

Det är så ljuvligt med sol och värme, tycker jag! Vi har ju inte direkt blivit bortskämda med det hittills i sommar... Ja, om man bortser från de där veckorna som faktiskt var supervarma.


Idag har jag/vi bl a tvättat kläder, städat bilen och cyklat. Vattnat på graven hos nära och kära.

Samt spelat badminton med dottern. Något jag inte gör alltför ofta nuförtiden. Annat var det förr. Då brukade vi hyra in oss i kommunens gympahall och spela en gång i veckan.

Fast visst är det mysigt att kunna vara utomhus i solen en varm sommarkväll och spela. Myggen fanns ju där, men äh...de slog vi undan, haha.


Nu kan jag inte visa bilder, förrän jag köpt till flera. Funderat på att ha en annan blogg, men... kanske blir det den här ett tag till.

Ska sova på saken. ;-)


Nu så är det i alla fall god natt. 





Av annkan - 17 juli 2009 23:13

Ikväll har jag både suttit vid pysselbordet, men också varit ute en sväng i den fina sommarkvällen.


Dessutom har vi avnjutit en kladdkaka med Daim, för ANDRA gången den här veckan. (Eller egentligen tredje, för den första gången var vi på kalas. Det var där som vi så att säga fick smak på denna supergoda kaka).

Mycket gott!


Här ett kort ifrån början av året, som jag gjorde till en mig närstående person. (Nog inte så svårt att gissa släktskapet. ;-))

Det är ett s k "gatefold" kort.


Först framsidan, sedan vänster insida med födelsedata- och så mitten med en liten dikt. (Dikten hittar man under tagen- på en ny tag). Därefter höger insida med hälsning och sist baksidan.



Av annkan - 17 juli 2009 16:14

Nu var det dags igen.  Rara Wildärtan har en scraprelaterad blogcandy inne hos sig. Den måste man ju bara vara med på, eller hur..? :-)


Slutar 19 juli, kl 23.59








Av annkan - 17 juli 2009 13:41

Så blev det fredag- och jag kan faktiskt inte förstå hur fort tiden kan gå! Hmm, kan det bero på att jag har semester..? ;-)

Nja, egentligen tycker jag nog att tiden börjat gå allt fortare ju äldre man blir. Naturligtvis är detta inte möjligt- men ändå..så kan det kännas ibland. Och det är väl lite trist. Fast rätt gott ibland också (typ en måndag morgon. ;-))




Nu ska ni få se vad jag fick av maken i försenad födelsedagspresent, på vår shoppingrunda häromdagen!


Först en bild på en sak som inte alls var planerad att köpa nu. Utan jag hade i stället spanat in den första modellen- Top Score Multiboard. Den vanliga, lite enklare modellen.


Men nu var maken på ett särdeles spenderarhumör- och tyckte att jag behövde den nyare, utvecklade varianten. Den som heter Ultimate Pro.

Den har inte mindre än 10 olika funktioner- som t ex inbyggd pappersskärare, diverse embossingmallar, kort- kuvert- och lådmallar, m m.

Spännande!

Så nu har jag lekt lite med min nya leksak- och kan bara konstatera att jag gillar den. :-)

Däremot kommer jag att behöva köpa till den dvd-som man i och för sig tycker borde ha ingått- där man får lära sig mer som man kan göra med denna.

 




Nästa bild visar lite smått som kom från den första affären. Bilderna efter det visar det andra som jag plockade ihop från min födelsedagspeng från butik nr 2- med ett par närbilder.


Jag är helt klart nöjd med mina presenter!

Eller, som de säger på reklamen- Worth waiting for! :-D



Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Arkiv

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Ovido - Quiz & Flashcards