annkan pysslar på

Alla inlägg under juni 2009

Av annkan - 25 juni 2009 23:01

Ja, nu tycker jag nog det är dags att nanna kudden här snart.

Ska ändå upp i gryningen för att börja jobba.

Nåja, då är det säkert så där svalt och skönt- och sen kan jag med gott samvete cykla hem och slappa. :-D

Idag har vi haft varmaste dagen hittills i år. +29 i skuggan- det du! Hoppas det håller i sig- gärna resten av sommaren för mig. Regna kan det få göra på nätterna. ;-)

Dammsuga fick jag lov att göra nu ikväll, för i denna hetta klarar jag det nog inte på dagtid.

Skönt i alla fall att ha det avklarat.


Avslutar med ett kort till en mig närstående grabb, som han fick ifjol på 15-årsdagen. Tycker det var lite skoj att jag fick med nästan alla hans intressen på kortet. (Missade fisket. ;-))

Observera den söta, lilla datorn under grattiset. Har "blurrat bort" hans namn som står på skärmen.


Så- god natt och dröm sött där ute. :-)

Av annkan - 25 juni 2009 21:47

 Här haglar bloggodiset! :-D

Denna vore väl skoj att vinna!


Tänk så söta cupcakes man kunde baka för att fira att man(=jag) strax får semester. ;-)

Men skynda på, för jag såg just att den slutar idag....



Å vi tar väl en till medan vi ändå håller på.

Här kan du vinna ögonskugga. Även den slutar just idag.


Av annkan - 25 juni 2009 19:53

Ramlade över ännu en generös blogcandy, hos Papper & Sånt

Mycket trevliga saker där!

Stoppdatumet är 15 juli.


Av annkan - 25 juni 2009 10:33

Kikade in hos en "medsyster" och såg att hon firar många besökare.

Jösses, det lär väl dröja innan man når SÅ många som 20 000, haha:

Här hittar du godiset:

http://scrapparlotta.blogspot.com/2009/06/blogcandyantligen.html






Bjuder idag på ett tidigare gjort bokmärke.

 

Av annkan - 24 juni 2009 17:11

Värmen fortsätter- och det är ljuvligt, tycker jag!

Sen var det ju inte helt fel att komma hem från jobbet och se att jag vunnit blommor hos House of Inspiration.

Har du inte varit inne hos dem, så rekommenderar jag varmt ett besök.

Där gör de skäl för namnet, helt klart, då man bjuds på massor av skojsig inspiration! :-)

http://www.houseofinspiration.se/

Dags för middag snart. Bjussar på två kort till från i år.Det svart-lila har jag inte gett bort än, men det kommer säkert tillfälle till det snart.


Det undre kortet gjorde jag på en crop hos Inkywings och vann, genom utlottning, ett papperspaket för 200 kr. Ibland ska man ha tur! :-D

Det fick sedan bli ett grattiskort till en av mina systrar. 


Av annkan - 23 juni 2009 19:54

Tja, jag visar väl några av mina gamla kort igen...

Nåja, SÅ gamla är de väl inte. Ett par från förra året, och resten från tidigare i år.

På det översta har jag "ristat in" namnet i björken. :-)

Därefter kommer ett par bilder av insidan på kortet.

Längre ner ett kort till min systerdotter som fyllde 19 förra året och längst ner ett kort till en 14-årig tjej.


Strax väntar Allsångspremiär på tv och sen min favvodeckare Morden i Midsomer. Kvällen är räddad! :-D

Av annkan - 21 juni 2009 17:52

Så har det blivit söndag "på riktigt"..

Inga besökare än, men jag kör oförtrutet vidare. ;-)



Ljuvligt sommarväder idag- över +20 grader i skuggan.

Jag njuter av sommarvärmen, men ibland blir det lite för hett- så då går jag in en stund.

Dock verkar jag ha passerat åldern när man brukade ligga och "pressa" i solen. Det har jag sällan tålamod till någon längre stund.



Dagen har ägnats åt tvätt, middagstillagning, umgänge med familjen, samt lite pyssel.


Jag är en som oftast håller på med något sorts pyssel varje dag. Även om det "bara" innebär att montera stämplar eller måla dylika.

Det kan också innebära rensning av min pysselhörna. DET är något som ständigt behövs! 


Spelar ingen roll om jag nyligen städat- på ett tag är det lika rörigt igen.

Nåja, jag hittar nog ändå mina saker bäst då det råder organiserat kaos. Faktiskt får jag ofta leta längre då jag "tänkt till" och lagt sakerna på ett- som jag tyckte i stunden- ypperligt ställe.


Senast igår fann jag inte mina stämpelpennor. De är borta än. Minns så väl hur jag tänkte "nu lägger jag dem här, så kommer jag hitta dem direkt".

Jo, tjena! Borta är de. Fast grejerna brukar tendera dyka upp igen när man minst anar. (Och minst behöver dem).



Avslutar med ett par kort som är gjorda tidigare i år och under hösten '08.


Förresten- jag kommer att "retuschera" mina kort och alster, så att inga namn och ansikten syns. Det är tråkigare, jag vet, men så väljer jag att göra i alla fall. Åtminstone tills vidare.  



Av annkan - 21 juni 2009 02:04

Men nu du.... Se på rackarn- en blogg! *S*


Efter diverse "påtryckningar"- men även ett eget allt tilltagande skrivsug, så tänkte jag då komma till skott och försöka mig på att ha en egen blogg.


Hmm, har liksom varit på g lääänge med det här, men tja, det är nog flera anledningar till att det dröjt.

En av dem är denna- jag är en person som vill vara så anonym som det går. Helt enkelt för att jag inte är en människa som vill "publicera" mig. Alltså mig, som person. Ej heller min familj.

Därför- om du som trots allt känner mig hittar min blogg- vänligen respektera detta - och skriv inte namn på mig eller familjemedlemmar.

Då blir jag glad. ;-)


Varför ha en blogg då då?!? Jo, helt enkelt för att jag till slut inte kan låta bli att få "prata" om den hobby som jag har.

Nämligen kortmakeri och scrapbooking.

För ca 5 1/2 år sen så fann jag denna hobby, som då var förhållandevis "liten" i detta land- i jämförelse med nu då.


Hade ändå sysslat med det här i någon form, då jag "alltid" tyckt om att göra nåt mer av mina fotoalbum, än att "bara" sätta in dem, skriva nån rad och...inget mer.

Detta  har växt till en ganska stor ansamling av diverse pyssel i vårt hus. *S*


Och tänk så många trevliga pysslare det finns i detta land! (Ja i andra också. ;-)). Det är helt otroligt skoj att kika in hos en massa "pysselsystrar" och bara njuta av alla fantastiska alster som skapas! (Vet att det finns en och annan manlig dito, men än har jag inte hittat nån blogg av en sådan).

Jag har måånga av dem i mina favvosidor- och flera gånger per dag besöker jag dem. Nåja, kanske inte alla varje dag, men så många jag hinner. ;-)


Nu har det blivit söndag. Dagen efter midsommardagen.

Så- det är dags för mig att gå och sova.


Lägger upp ett par  bilder på grattiskort som jag tidigare gjort.

Sen hoppas jag väl att det ska komma mera vad det lider. Om jag får nån som vill titta in hos mig vill säga. *S*

Skulle bli jättejätteglad ifall jag får kommentarer. Gärna många sådana. :-)


Godnatt!

Tidigare månad - Senare månad

Omröstning

Vem är du som läser denna blogg?
 Tjej under 18
 Kille under 18
 Kvinna över 18
 Man över 18

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Scrapptorget

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Award från Lena

Award från Eva

Award från Pojjo


Skapa flashcards